Les universitats busquen solucions per a afrontar la baixada d'ingressos
L'abaratiment de les taxes universitàries obliga a explorar noves fórmules per a finançar-se.
L'abaixada de les taxes acordada entre el Ministeri d'Educació i les autonomies, amb el vot favorable del Consell, provocarà una disminució d'ingressos en les universitats valencianes. Aquest divendres els rectors i les rectores s'han reunit amb la consellera d'Universitats, Carolina Pascual, per a tractar de trobar solucions a aquest infrafinançament.
Pascual els ha traslladat les reivindicacions que ha fet al ministre del ram, Manuel Castells, entre les quals destaquen, un finançament just per a les universitats públiques de la Comunitat Valenciana, la taxa de reposició d'intercanvi de places entre distintes universitats o la signatura del conveni del personal laboral.
La Comunitat Valenciana és una de les deu autonomies que tindran de termini fins al curs 2022-2023 per a abaixar els preus dels graus universitaris. En el cas valencià, la rebaixa serà com a mínim del 12,62%, fet que la situa en la tercera posició del rànquing, per davall de Catalunya i Madrid.
Més llegit
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
Les devastadores inundacions de Texas deixen ja 52 víctimes mortals, 15 d'elles xiquets
-
Les arruixades donen una treva, però la calor extrema es manté a la Comunitat Valenciana
-
Calor i tempestes de vesprada
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser