Un grup de científics demana una avaluació independent sobre la gestió del coronavirus a Espanya
Consideren que les xifres de Covid-19 al país, amb més de 300.000 contagis, són conseqüència de la "falta de preparació per a una pandèmia".
Un grup de científics espanyols ha demanat el govern espanyol que un panell d'experts internacionals i nacionals duga a terme una avaluació independent i imparcial de la gestió del coronavirus a Espanya, segons una carta que han publicat en la revista Lancet.
Els investigadors pensen que aquesta avaluació servirà per a identificar "àrees en les quals la salut pública, i el sistema de salut i assistència social s'han de millorar". Consideren que l'avaluació ha d'incloure "tres àrees: governança i presa de decisions, assessorament científic i tècnic, i capacitat operativa".
Apunten que la situació actual en què es troba Espanya, amb més de 309.000 casos i 28.500 morts i més de 50.000 treballadors i treballadores de la salut infectats i quasi 20.000 morts en residències de majors, es deu a una "falta de preparació per a una pandèmia". A més, afegeixen que hi ha hagut una "reacció tardana de les autoritats centrals i regionals, processos lents de presa de decisions, alts nivells de mobilitat i migració de la població, escassa coordinació entre les autoritats centrals i regionals, escassa dependència de l'assessorament científic, envelliment de la població, grups vulnerables que experimenten desigualtats socials i de salut i falta de preparació a les residències d'ancians". Uns problemes conseqüència d'una dècada d'austeritat que "ha esgotat la força laboral sanitària i ha reduït la salut pública i les capacitats del sistema de salut".
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part