Tres setmanes de confinament perimetral d'Elda i Petrer no aconsegueixen frenar els contagis significativament
La incidència acumulada als dos municipis s’ha reduït, però es manté molt per damunt de la mitjana de la Comunitat Valenciana.
Tres setmanes de confinament perimetral de la conurbació d'Elda-Petrer, a la comarca del Vinalopó Mitjà, no han frenat significativament la taxa de contagis en cap dels dos municipis.
El 5 de novembre, la incidència acumulada a Elda fregava els 900 contagis per cada 100.000 habitants i a Petrer superava els 830. Aquestes xifres van fer que la Conselleria de Sanitat decidira imposar restriccions a la mobilitat que han reduït la incidència acumulada de contagis. La incidència actual de coronavirus a Elda és de 615,7 casos per cada 100.000 habitants i a Petrer és de 530,9, molt per damunt de la mitjana de la Comunitat Valenciana de 273,37.
Les restriccions a la mobilitat, prorrogades fins al 9 de desembre, no han aturat els contagis. De fet, Sanitat ha notificat aquest cap de setmana un brot de set persones d'origen laboral a Elda en la darrera actualització de la situació epidemiològica al territori valencià.
A Petrer, un municipi de vora 35.000 habitants, el 5 de novembre es registraren 91 positius en Covid-19, seguint una tendència a l'alça que va començar a mitjans d'octubre. Aquest divendres s'han registrat 117 casos nous, és un 22% més alt que les xifres de contagis nous a l'inici del confinament perimetral.
El 2 de novembre, a Elda, una ciutat de més de 52.000 habitants, es registraren 173 contagis per Covid-19. Aquest pic de positius s'explica, en part, pel brot identificat a la residència eldenca de DomusVi amb 71 casos associats. Tot i que durant el confinament perimetral el nombre de contagis no ha superat en cap moment aquesta xifra, el cert és que no s'ha arribat a assolir una clara tendència a la baixa. Així, el 26 de novembre es van registrar 142 positius, una xifra més elevada que la dels dies anteriors a l'inici de les restriccions de mobilitat.
Davant aquesta situació, l'Ajuntament d'Elda no descarta prendre noves mesures restrictives, que poden suposar el tancament de l'hoteleria i el comerç. El consistori ja ha esgotat les vies dins de les seues competències per a intentar revertir la situació epidemiològica i frenar la corba de contagis. Així doncs, si la xifra de positius no es redueix, seria la Conselleria de Sanitat qui hauria d’intervindre i adoptar noves restriccions.
Més llegit
-
La Guàrdia Civil no descarta l'aparició de més cadàvers després dels cinc trobats en aigües de Sagunt, Cullera i Castelló de la Plana
-
Agroseguro alerta del rècord de pedregades, amb 30.000 hectàrees afectades enguany
-
Avís especial per dana dissabte al nord de Castelló i València, amb possibles tronades fortes i graníssol
-
La Comunitat Valenciana produïx un 30% més gel que fa un any
-
Detingudes cinc persones per anar conduint a l'examen de recuperació sense punts al carnet
-
El Feslloc torna a reunir el millor del panorama musical i cultural en valencià