Quasi tot el govern s’absenta del funeral per les víctimes de la pandèmia presidit pels reis
Sols la vicepresidenta Calvo assisteix a la missa i Sánchez argumenta que, amb ella, està representat l’executiu.
Representants de les institucions més importants de l’Estat, d’alguns partits de l’oposició i dels professionals que han treballat activament durant la pandèmia han assisitit al funeral per les víctimes del coronavirus, que ha acollit la catedral de l’Almudena, a Madrid, i que han presidit els reis i les infantes. En representació del govern, únicament hi ha estat la vicepresidenta primera, Carmen Calvo. A l’ofici religiós no han assistit ni el president del govern, de viatge oficial a Portugal, ni tampoc el vicepresident.
Pedro Sánchez, preguntat per la seua absència del funeral, l’ha justificada afirmant que el govern estava representat amb la vicepresidenta primera. Cap altre ministre no hi ha assistit. Sí que hi han estat, en canvi, representants dels partits de l’oposició, com el PP, Ciutadans i Vox.
També estaven presents en la missa la presidenta del Congrés, Meritxell Batet; la del Senat, Pilar Llop; el president del Tribunal Constitucional, Juan José González Rivas; i el del Suprem i del Consell General del Poder Judicial, Carlos Lesmes.
Al funeral de l’Almudena també han assistit uns 70 familiars de les víctimes de la pandèmia, els quals seien prop del personal sanitari, voluntaris de Càritas, membres de les forces armades i dels cossos de seguretat de l'Estat i bombers, així com representants d’unes altres confessions religioses.
L’aforament de la catedral, d'unes 900 persones, s'ha reduït a menys de 400 com a mesura per a evitar contagis.
Més llegit
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Dissabte tràgic a les carreteres: quatre morts i quinze ferits en quatre accidents
-
Les mínimes tornen a superar els 22 °C en gran part de la Comunitat Valenciana
-
L’alcaldessa de València, María José Catalá, celebra l’inici d’unes obres “transformadores” en Pérez Galdós i Giorgeta