El sector tauleller de Castelló podrà reprendre l’activitat productiva a partir del 10 d’abril
La patronal fixa divendres perquè les fàbriques tornen a funcionar després de la caiguda del 60% de la demanda.
El 10 d’abril, Divendres Sant, és la data que fixa la patronal del taulell, Ascer, perquè les fàbriques, la majoria concentrades a les comarques del nord, tornen a funcionar després de la caiguda del 60% de la demanda. La setmana passada van aturar l’activitat com a conseqüència del decret del govern espanyol que obligava a paralitzar les activitats econòmiques no essencials per a intentar frenar la propagació del coronavirus.
El secretari general d’Ascer, Alberto Echavarría, assegura que entenen que a partir del 10 d’abril “estaran en condicions de reiniciar la producció” junt amb altres sectors en la mateixa situació i arrancar “amb les condicions de seguretat i normatives” aplicades des del Ministeri de Sanitat.
Una afirmació que contradiu el ministre de Transports i Mobilitat, José Luis Ábalos, que assegurava aquest dilluns que la tornada a l’activitat per Setmana Santa es faria d’una forma escalonada.
Des de l’Associació de Frites, Esmalts i Colors Ceràmics, el secretari general, Manuel Breva, ha reclamat al govern central mesures per a injectar liquiditat al sector mitjançant una injecció de fons directa que permeta als sectors industrials subsistir a aquesta situació d’una forma ordenada.
Més llegit
-
Les mascletaes de la Magdalena 2026 de Castelló, en directe
-
L'Iran tria el fill de l'aiatol·là Khamenei com a nou líder suprem
-
Mascletà en directe del dilluns 9 de març de les Falles 2026 de València
-
Un jutge veta l'entrada a València a dos carteristes durant les Falles
-
La primera cremà de l’any arriba a Bolbaite i Godelleta amb l’ull posat en la pluja
-
Les gaiates omplin de llum Castelló en una desfilada marcada pel bon oratge i la gran afluència de públic