Save The Children demana obrir les escoles a l'estiu
L'ONG vol mitigar el retard educatiu que suposarà per a l'alumnat el confinament i proposa professors interins o monitors per a fer les classes.
La crisi del coronavirus ha provocat una situació mai vista als centres docents del país. La supressió de les classes podria deixar molts alumnes sense tindre activitat acadèmica durant, almenys, set mesos. Per aquest motiu, l'associació Save The Children proposa obrir les escoles a l'estiu per a mitigar el retard educatiu que suposarà per a molts xiquets i xiquetes el confinament per a evitar la propagació del coronavirus.
No obstant això, hi ha dubtes sobre la implementació d'aquestes mesures. El seu director general, Rodrigo Hernández, ha explicat a Les notícies del matí que entre les possibilitats que hi ha per a dur a terme aquesta proposta està contractar professors interins, monitors llicenciats o fins i tot voluntaris. “No cal obligar els professors”, ha afegit.
Hernández ha explicat que no es tracta d'una solució de continuació lineal del curs, sinó de detectar quines matèries no s'han pogut donar i quins coneixements han quedat exclosos, per a intentar complementar-los amb una activitat docent a l'estiu. A més, també volen una modificació dels criteris d'avaluació actual i intentar reduir al màxim la repetició de cursos per part de l'alumnat per a evitar un augment de l'abandonament escolar, que ja és molt elevat actualment.
Preguntat sobre les possibles dificultats relacionades amb les temperatures que es poden donar a l'estiu, Rodrigo Hernández ha insinuat que les activitats es podrien fer en horaris diferents dels establits normalment, però que encara es podria buscar alguna alternativa més.
Finalment, un dels temes que més preocupa és el del menjador escolar, ja que la crisi del coronavirus generarà un augment dels joves que es troben en risc de pobresa o exclusió social, que ara mateix està en el 32,8%. Així, Save The Children proposa la creació d'una maquinària per a permetre l'accés a ajudes al menjador escolar que podrien estar supeditades a la renda o les dificultats d'accés a aquestes depenent de molts altres tipus de factors. “Cal adaptar al màxim l'escola al xiquet i a la xiqueta perquè no es produïsca una situació d'abandonament escolar”, ha sentenciat.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
L'autovia Torrent-València reobri al trànsit després de reconstruir el pont esfondrat el 29-O