Sanitat regula les condicions per a la reobertura de museus, biblioteques i llibreries
La data d'obertura dependrà de l'adaptació de les instal·lacions dels centres per a garantir el compliment de les normes marcades.
El Butlletí Oficial de l'Estat ha publicat aquest dissabte l'orde del Ministre de Sanitat, basada en els protocols proposats pel Ministeri de Cultura i Esport, que permet la reobertura de museus i biblioteques de qualsevol titularitat i gestió.
La nova orde recull les normes bàsiques de protecció tant per a treballadors com per als usuaris dels espais que poden reobrir-se a les localitats que hagen aconseguit passar a la fase 1 del pla de desescalada.
Els museus permetran visites individuals o per unitat familiar
Els museus podran obrir les portes al públic per a visites a la col·lecció permanent i exposicions temporals, però continuaran suspeses les activitats culturals i didàctiques. La data d'obertura dependrà de l'adaptació de les instal·lacions dels centres per a garantir el compliment de les normes marcades pel Ministeri de Sanitat.
Les visites es podran fer de manera individual o per unitat familiar. A més, els museus hauran d'obrir amb un terç de l'aforament i sempre hauran de permetre mantindre la distància mínima de seguretat de dos metres entre persones.
Per a evitar contagis, no estaran disponibles les audioguies, fullets en sala o altres materials semblants. Pel que fa a la compra d'entrades, es permet la compra en taquilla però es recomana fer-ho en línia.
Les biblioteques tornaran a realitzar préstecs de llibres
Les biblioteques dels territoris que estiguen en la fase 1 podran reobrir-se per a les activitats de préstec i devolució d'obres, així com per a informació bibliogràfica i bibliotecària, al 30% del l'aforament.
Les obres les sol·licitaran els usuaris i les proporcionarà el personal de la biblioteca. Una vegada consultades, es depositaran en un lloc apartat i separades entre si durant un mínim de catorze dies.
En aquesta fase, no podran dur-se a terme activitats culturals, activitats d'estudi en sala o de préstec interbibliotecari. Així mateix, no es podrà fer ús dels ordinadors i mitjans informàtics de les biblioteques destinats per a l'ús públic.
Les llibreries poden prestar servei sense cita prèvia
La fase 1 implica que les llibreries podran prestar servei ja sense cita prèvia, però sempre amb un 30% de l'aforament. Aquests comerços fixaran un horari d'atenció amb servei prioritari per a majors de 65 anys i hauran de garantir sempre que es respecte la distància interpersonal.
Més llegit
-
S'activa la recerca de dos persones per tirotejar un veí d'Alfafar, després de descartar que l'autor estiga atrinxerat a casa
-
Almenys quinze persones mortes i una vintena de ferides en descarrilar un funicular de Lisboa
-
L'Aemet admet que va informar de la possible evolució de la dana cap a Conca el 29-O
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
Entrada de Moros i Cristians a Santa Pola
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"