Sanitat destitueix la directora de Salut Pública de València per les vacunacions irregulars
Va assegurar en un informe que no disposava d’instruccions sobre què fer amb les dosis que sobraven.
L'escàndol de les vacunacions fora del protocol que estableix grups prioritaris en la campanya d'immunització contra la Covid-19 ja s'ha cobrat la primera víctima en la Conselleria de Sanitat Universal. Segons va poder confirmar À Punt NTC de fonts del departament liderat per Ana Barceló, va ser la mateixa consellera qui va demanar aquest dimarts que es destituïra la directora general de Salut Pública del departament de València, Elvira Mensat.
La decisió s'ha pres després de corroborar que l'alta funcionària havia afirmat en un informe, que no va passar per la Conselleria de Sanitat, que no disposava d’"instruccions específiques" de la conselleria sobre com s’havia d’actuar en el cas de dosis sobrants de les vacunes. Un document al qual ha pogut accedir Les notícies del matí i que es va enviar a la residència Verge del Miracle de Rafelbunyol. Aquest geriàtric va ser un dels triats per a arrancar la campanya de vacunació massiva i va ser on l'alcalde del municipi, Fran López (PSPV), va rebre irregularment el preparat. Barceló, visiblement enfadada, comunicava ahir que desconeixia l'existència d'aqueix informe.
El text, signat per la fins ara directora general de Salut Pública de València, detalla que el primer dia de les vacunacions, el 27 de desembre, reberen la primera dosi 94 persones, entre residents (66) i plantilla (28), i en sobraren quatre en l'últim vial. "En mancar d'instruccions específiques per part de la Conselleria de Sanitat de com procedir amb aquestes dosis sobrants ja que era el primer dia de vacunació (...) i no existint en aquell moment ningú més en la residència a qui poder administrar-li-les -continua el document- el personal sanitari va decidir vacunar-se". Mensat precisa després que l'última dosi que quedava es va oferir a l'alcalde, qui "en cap moment va sol·licitar expressament vacunar-se". "Posteriorment s'ha elaborat un procediment per a l'ús adequat de les dosis sobrants" afegeix al final.
Ana Barceló va decidir apartar Mensat del càrrec només conéixer el contingut de l'informe. Per això, ha demanat a la directora general de Salut Pública del Consell, Ofelia Gimeno, que la destituïsca, ja que és aquesta a qui li correspon executar la decisió. L'alta funcionària ja ha presentat la dimissió.
El mateix dimarts, la consellera va informar en roda de premsa sobre les investigacions efectuades al voltant de possibles vacunacions irregulars i va detallar que Sanitat analitza 62 casos que s’han administrat la primera dosi sense que els tocara, deu dels quals són càrrecs públics.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang