Sanitat anuncia una fase de detecció precoç per a conéixer els casos de coronavirus
llla remarca que l’estat d’alarma és una eina “imprescindible” en la fase de desescalada.
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha indicat que el govern espanyol treballarà per a fer “detecció precoç” amb l’objectiu de conéixer els casos positius per Covid-19 en el menor temps possible. El titular de Sanitat discutirà aquesta vesprada amb els consellers del ram de les comunitats autònomes l’estratègia de detecció precoç de fonts de contagi de coronavirus durant la desescalada. Illa considera clau “reforçar la capacitat de diagnòstic de l’atenció primària”, un assumpte que tractarà amb els consellers de Sanitat.
A més, el ministre ha ressaltat que l’estat d’alarma “és una eina que ha funcionat” per a fer front a la pandèmia i s’ha passat d’un 35% d’increments mitjà de contagis al 0,6% d’aquest dilluns. És per això, que ha remarcat que l’estat d’alarma és “imprescindible” en la fase de desescalada per a continuar “controlant l’epidèmia” i per a garantir en cas de rebrot que “s’activen mecanismes eficaços”.
D’altra banda, Illa ha valorat les xifres diàries del virus a Espanya i ha avançat que l’objectiu aquesta setmana serà tindre increments de casos “sempre inferiors a un percentatge de l’1%”.
Quant a la lluita contra la pandèmia, el titular de Sanitat, Salvador Illa, ha explicat que el govern espanyol treballarà amb un “enfocament europeu” respecte a una possible vacuna per a la Covid-19.
A més, ha indicat que esperen poder tindre dades al final d'aquesta setmana de l'estudi de seroprevalença, però ha afegit que no pot fer “cap avanç dels resultats”.
Més llegit
-
Sánchez anuncia la convocatòria d'eleccions generals per al 29 de novembre
-
Sumar anunciarà el 17 d'octubre un nou partit, amb el nom de Front Ampli, i el cap de llista per a les pròximes eleccions generals
-
MAPA | Quant i on va ploure en l’últim episodi de pluges a la Comunitat Valenciana
-
Feijóo: “La convocatòria electoral respon a la por de conéixer fins a l’últim detall de l'embolic de casos de corrupció oberts”
-
Sánchez compareix a les 09:00 hores per a revelar si avança o no les eleccions
-
Consulta el calendari per a les eleccions generals del 29 de novembre