Resultats esperançadors en ratolins d'una vacuna contra el coronavirus
El CSIC impulsa un projecte liderat per científics valencians per a l'estudi comparat dels genomes del virus.
Un candidat a vacuna que neutralitza el coronavirus causant de la pandèmia de Covid-19 l'han provat amb èxit en ratolins els investigadors de la Facultat de Medicina de la Universitat de Pittsburgh, als Estats Units, però els científics adverteixen que les proves en humans podrien demorar-se mesos.
Segons un article que publica aquest dijous la revista científica The Lancet, quan es prova en ratolins la vacuna produeix anticossos específics contra el virus en quantitats que es consideren suficients per a neutralitzar-lo.
Duque demana paciència
El ministre de Ciència i Innovació, Pedro Duque, que ahir es va mostrar esperançat sobre la possibilitat d'una vacuna a curt termini contra la Covid-19, ha demanat "no llançar les campanes al vol" perquè el desenvolupament de les vacunes "tarda temps". En una entrevista en Onda Cero, el ministre ha dit que, encara que s'intenten acurtar els terminis per a obtindre'n una, se sol tardar entre any i any i mig fins que es comence a emprar en persones.
Científics valencians estudien els genomes
Investigadors de l'Institut de Biomedicina de València del Consell Superior d'Investigacions Científiques duran a terme l'estudi comparat dels genomes del coronavirus dels pacients amb Covid-19, amb la finalitat d'"entendre i predir la seua evolució i epidemiologia en l'espai i el temps".
En el projecte, que té un pressupost de 740.800 euros, també participen la Universitat de València i la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (Fisabio) de la Generalitat.
Més llegit
-
En llibertat els cinc detinguts per la protesta a les portes del partit València Basket-Hapoel Tel-Aviv
-
Ferran Torrent renuncia al Premi de les Lletres Valencianes per “la deriva poc respectuosa amb el valencià” de Mazón
-
Un projecte fotogràfic deixa testimoni del que va passar el dia de la dana del 29 d'octubre
-
Mazón s'escuda en els bons resultats del PP en enquestes per a defensar-se de les crítiques de l'oposició
-
Els sanitaris de la Coma de Paterna reclamen seguretat davant de les últimes agressions verbals i físiques
-
El planeta registra l'augment més gran de CO₂ en l'atmosfera des que hi ha registres
Més vist
Més escoltat
-
15.10.2025 | 'Z/B Zweig/Bernanos', l'obra de teatre que explora la trobada imaginada entre els escriptors Stefan Zweig i Georges Bernanos
-
15.10.2025 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
09.10.2025 | Amunt i avall | Cinquena Part
-
16.10.2025 | Les notícies del migdia
-
15.10.2025 | Les notícies del migdia
-
15.10.2025 | L'hora de la cultura