Renfe anul·la els bitllets comprats per a viatjar durant l'estat d'alarma
Els trens AVE, Llarga Distància, Mitja Distància i Avant circulen amb una reducció de places del 85% i els de rodalia mantenen l'oferta.
Renfe ha anul·lat tots els bitllets de tren per a viatjar des d'aquest dimecres i durant tota la vigència de l'estat d'alarma. L'empresa retornarà l'import íntegre pagat per aquests bitllets suspesos a tots els viatgers, independentment de la tarifa que hagen abonat.
A més, entre el paquet de mesures anunciades aquest dijous pel president del govern, Pedro Sánchez, per a fer front a la crisi del coronavirus s'ha anunciat un procediment d'urgència habilitat per Renfe. El programa permetrà que tots els bitllets adquirits per persones que s'hagen vist afectades d'alguna manera pel Covid-19 puguen ser canviats per un altre trajecte i per a un altre dia sense cap cost per al viatger, independentment de la tarifa.
Afecta tots els bitllets comprats per a viatjar des del dilluns 9 de març. La companyia ha habilitat un telèfon d'informació especial per a aquesta situació, el 918 314 520, que estarà disponible fins al 30 d'abril.
Devolució íntegra dels bitllets de l'Imserso
A més, podran reclamar la devolució integra dels bitllets tots els viatgers dels programes de vacances de l'Imserso. Els usuaris han de dirigir-se a les agències autoritzades que van tramitar la compra a les quals Renfe ja ha comunicat la mesura.
Reducció dels trens en circulació
Encara que Renfe desaconsella viatjar, excepte per raons d'extrema necessitat, per als serveis d'AVE, Llarga Distància, Mitja Distància i Avant es posarà en circulació una nova oferta equivalent del 50% dels trens actuals.
No obstant això l'ocupació de cadascun dels cotxes que circule serà del 30% per a extremar les mesures sanitàries de distància entre viatgers, per la qual cosa la reducció global de places serà, segons calcula el Ministeri de Transports, pròxima al 85%. Els serveis de Rodalia no modificaran la seua oferta actual.
Més llegit
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Cinc quilòmetres de retenció en l'AP-7 a Cabanes en direcció a València per un accident
-
Ruixats dominicals
-
La participació en les eleccions extremenyes es queda prop del 35% a les 14:00 h, quasi un 6% menys que en el 2023
-
Més d'un miler de persones es manifesten a València per a reclamar el dret a l'habitatge
-
Localitzen el conductor que es va fugar després d'atropellar mortalment un operari a l'A-7 a Alginet