Els ramaders de bous al carrer demanen ajuda al Consell per a evitar sacrificar més animals
Vora cent persones s'han concentrat a València per a reclamar ajudes per la cancel·lació dels espectacles taurins per la Covid-19.
Vora cent ramaders s'han concentrat a València per a reclamar a la Generalitat la posada en marxa de mesures d'auxili que eviten el sacrifici de més animals a causa de la falta d'ingressos per la cancel·lació dels espectacles taurins per la Covid-19. Segons han denunciat, aquesta situació ha obligat ja a sacrificar més de 3.000 animals, per "no poder mantindre'ls". A l'Associació de Ramaders de Bous al Carrer de la Comunitat Valenciana s'han sumat l'Associació Valenciana d'Agricultors (AVA-ASAJA) i la Unió de Llauradors.
Segons ha explicat el president de l'associació ramadera, Daniel Machancoses, els ramaders estan vivint "uns mesos catastròfics" amb la cancel·lació d’actes, i temen que el que els espera encara puga "ser pitjor". Així, ha explicat que les explotacions ramaderes es veuen "abocades a sacrificar els animals", que en altres circumstàncies tindrien una vida de 15 a 20 anys, per la falta dels ingressos habituals i d'ajudes del Consell. "Entenem que no es puga treballar per l'emergència sanitària, però si l'animal té un cost de producció, l'Administració hauria d'oferir ajudes", ha reclamat. A més, ha destacat que la Comunitat Valenciana compta amb 130 explotacions ramaderes de les quals viuen unes 600 famílies.
Els assistents a la protesta han denunciat la "discriminació" del govern autonòmic cap a aquest col·lectiu en el repartiment de les ajudes al sector agrari, que contrasta amb el suport de la Diputació de València, que "concedirà ajudes econòmiques per animal".
En un manifest conjunt, AVA-ASAJA i la Unió de Llauradors han advertit que, després de la temporada d’actes taurins perduda, la situació en la qual es troben moltes famílies ramaderes de boví és "molt preocupant", amb "moltíssims deutes i algunes arruïnades". Així, han sol·licitat al Consell algunes mesures, com un règim d'ajudes d’acord a la gravetat de la situació actual i a la previsió futura existent, facilitar avals i crèdits a un règim d'interés 0%, i una figura de protecció per a aquests animals.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part