El Raco d'Ademús passa a fase 2
Des d'aquest dimecres és la primera comarca valenciana en fase 2 i rep el tractament propi de la unitat territorial de Terol.
Des d'aquest dimecres, i després de la publicació en el Butlletí Oficial de l'Estat, el Racó d'Ademús està oficialment en fase 2. Per tant, es converteix en la primera comarca valenciana que avança en aquesta fase en la desescalada, encara que dilluns s'hi podria sumar la resta, després que la Generalitat haja demanat el pas de tota la Comunitat Valenciana.
Així, el Ministeri de Sanitat atorga al Racó d'Ademús el tractament propi de la unitat territorial de Terol, fet que permetrà que els 2.300 habitants d'aquests set pobles puguen desplaçar-se a la província de Terol sense cap problema. No obstant això, no podran anar a Conca o a València, ja que aquestes províncies encara estan en fase 1.
La consellera de Sanitat, Ana Barceló, va sol·licitar que aquesta comarca avançara en la desescalada perquè té una baixa densitat de població i els habitants han de desplaçar-se a altres llocs per a atendre les seues necessitats.
Cap contagi a Ademús
L'alcalde d'Ademús, Ángel Andrés, ha assenyalat que poder desplaçar-se a la província de Terol "significa molt" per als seus habitants, "sobretot psicològicament perquè, quan anem recuperant les llibertats, és que estem vencent el virus" i "també perquè podem tindre serveis que no tenim al Racó".
A més, Andrés ha admés que al municipi no han tingut cap contagi i la residència de persones majors va prendre mesures abans de la pandèmia.
Més llegit
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
Assalt en el Museu del Louvre: tres encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi
-
Trump respon a les protestes contra ell amb un vídeo fet amb IA en què llança excrements als manifestants