Els primers 100 respiradors fabricats a la Comunitat Valenciana arriben als hospitals
Els han fet a Llíria i es troben en fase d'instal·lació i posada en funcionament.
Els primers respiradors fets a la Comunitat Valenciana han començat a arribar als hospitals valencians, on es troben en fase d'instal·lació i posada en funcionament.
Han sigut fabricats a Llíria, per Temel i Power Electronics i es distribuiran per tots els centres hospitalaris de la xarxa pública valenciana, com a part de la planificació del sistema sanitari davant qualsevol eventualitat derivada de la pandèmia.
La comissionada de Presidència de la Generalitat per al subministrament de material sanitari davant la Covid-19, María José Mira, ha recordat que la Generalitat va encarregar 100 respiradors invasius, ampliables fins a 500, a l'aliança formada per les dues empreses valencianes. D'aquests equips, se n'han repartit 90, mentre que els 10 restants es distribuiran dimarts.
Els respiradors reforçaran la capacitat dels hospitals per a l'atenció de pacients en les UCI. A hores d'ara només hi ha quatre persones ingressades amb coronavirus a les unitats de cures intensives dels hospitals valencians, una xifra que queda molt lluny dels 400 que en va haver a principi d'abril, en els pitjors moments de la pandèmia.
María José Mira ha destacat que, tot i que a la nostra comunitat les UCI no van arribar a col·lapsar-se, "hem de preparar-nos per a qualsevol eventualitat i això és el que estem fent".
Des de la Generalitat consideren estratègica la producció de material sanitari propi, com ara respiradors o mascaretes, per a no dependre dels mercats internacionals. En aquest sentit, Mira ha subratllat "la fortalesa i capacitat d'adaptació del teixit industrial valencià per a generar un clúster autonòmic de material sanitari i donar resposta a les necessitats derivades de la pandèmia".
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2026
-
Comença el rodatge a València d’un documental sobre Carlos Berlanga participat per À Punt
-
Troben empresonat a Picassent un conductor que en va suplantar un altre en un control de drogues a Terol
-
Menys fogueres en la Nit de Sant Joan: consulta en quines platges està prohibida l’encesa
-
El València Basket, a un pas del títol (80-88)
-
Brussel·les vol anunciar per a la tardor normes revisades per a la pesca al Mediterrani
Més vist
Més escoltat
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
21.06.2026 | Els últims '90 Minuts'
-
21.06.2026 | Punt a punt | Segona Part
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal