Les ONG homenatgen els professionals sanitaris en el Dia Mundial de l’Assistència Humanitària
La pandèmia ha dificultat els projectes humanitaris al món per les restriccions imposades pels governs.
Aquest dimecres, 19 d’agost, se celebra el Dia Mundial de l'Assistència Humanitària, enguany marcat per la pandèmia del coronavirus. Les ONG destaquen que l’esforç dels treballadors humanitaris i dels professionals sanitaris a l’hora de superar obstacles “sense precedents” per a prestar assistència a 54 països en crisi, així com altres nou països que han sigut catapultats a la necessitat d’ajuda per les fractures que ha ocasionat l’arribada del coronavirus.
Enguany, la pandèmia de la Covid-19 ha sigut un dels desafiaments més complexos per a les operacions humanitàries a tot el món. La falta d'accés i les restriccions imposades pels governs ha provocat que els que hagen estat en primera línia de la resposta siguen les mateixes comunitats, la societat civil i les ONG locals.
El desembre de 2008 l'Assemblea General de les Nacions Unides va declarar el 19 d'agost com el Dia Mundial de l'Assistència Humanitària en memòria d’un atemptat terrorista l’any 2003 contra la seu de l’organització a Bagdad (Iraq), que es va cobrar la vida de 22 persones, entre elles l'enviat Sergio Vieira de Mello.
#RealLifeHeroes
Des de Nacions Unides han iniciat la campanya #RealLifeHeroes per a donar les gràcies a aquelles persones que ajuden els altres sense ànim de lucre. “Rendim un homenatge especial als herois en la vida real que han decidit dedicar les seues vides a ajudar els altres, fins i tot en les circumstàncies més extremes a tot el món”, diuen des de l’organisme.
La campanya se centra en el que mou els treballadors humanitaris a continuar dedicant-se a salvar i protegir vides malgrat el conflicte, la inseguretat, la dificultat per a accedir als que els necessiten i els riscos relacionats amb la Covid-19.
“Véncer la por al contagi per a ajudar”
Des d'Acció contra la Fam, que treballen des de març en primera línia vora cinquanta països per a frenar la pandèmia, asseguren que el més dur dels primers mesos va ser véncer la por al contagi per a continuar ajudant, els problemes per a arribar a les comunitats en contextos de restricció de moviments o les dificultats d'aprovisionament de material de protecció.
Per això, l’ONG vol valorar la labor realitzada pel personal humanitari sobre el terreny i apel·lar a la seua consideració com a personal essencial, per a poder continuar arribant als qui més ho necessiten.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
Reobertes totes les carreteres de l'interior de Castelló afectades per la neu
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Nadal gris i fred
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
23.12.2025 | 90 minuts
-
24.12.2025 | Vicente Mallols i la màgia del stop motion
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80
-
24.12.2025 | La vesprada d'À Punt | Segona Part