Nou rècord de contagis diaris al món, amb 183.000 casos
L’OMS xifra en 8,84 milions els casos al planeta i en 465.460 les morts derivades de la pandèmia.
Per segona vegada, s’ha batut un nou rècord diari de contagis de coronavirus al món amb més de 183.000 casos, segons l'Organització Mundial de la Salut (OMS).L’augment de casos als Estats Units i el Brasil, els dos països més afectats ara per ara al món, ha contribuït notablement a aquesta xifra.
Els casos globals de Covid-19 han aplegat aquest dilluns als 8,84 milions, mentre que els morts confirmats ascendeixen a 465.460, d’acord amb les xifres de l'OMS.
Pel que fa al continent africà, ha superat en nombre de casos (224.000) Àsia, que malgrat ser el punt d'origen del coronavirus actualment és la regió menys afectada del món, amb 205.000 contagis, enfront dels 4,37 milions a Amèrica i 2,52 milions d’Europa.
Les xifres globals més positives són les de pacients recuperats, que cada vegada són un percentatge major del total i estan prop dels 5 milions. Ara bé, en els últims dies també han augmentat els malalts en estat greu o crític, actualment en són 57.000.
Mesures per a “protegir-se a si mateix i als altres”
Per la seua banda, el director general de l'OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, ha recordat que les mesures de protecció contra la Covid-19 "només poden ser efectives si cada individu pren les mesures que funcionen per a protegir-se a si mateix i als altres".
Així mateix, el responsable de l’OMS ha instat tots els països a duplicar les mesures fonamentals de salut pública que funcionen, com és trobar i provar els casos sospitosos; aïllar i cuidar els malalts o la protecció dels treballadors sanitaris.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris