Els menjadors escolars se senten preparats per a l'inici del curs
Les empreses han treballat els últims mesos amb els col·legis i la Generalitat per a garantir la seguretat als menjadors.
Enguany, el curs escolar comença amb més incertesa que mai. La situació ocasionada per la pandèmia de coronavirus fa augmentar les mesures d'higiene i de distància social, que comportaran de segur nous hàbits en els menjadors escolars. Tanmateix, els menjadors escolars de la Comunitat Valenciana se senten preparats per a la tornada a classe. Així ho han assegurat diverses empreses que ultimen els detalls per a garantir la seguretat en aquest inici de curs atípic.
Des de l'empresa IRCO, que serveix menús a més de 300 col·legis valencians, amb més de 62.000 dinars diaris, informen que han estat treballant els últims mesos juntament amb els centres i la Generalitat, i asseguren que estan "totalment preparats" per a la tornada a les aules, ja que han seguit les indicacions marcades per les conselleries d'Educació i de Sanitat pel que fa al protocol per a la protecció i prevenció de la transmissió i contagi de la Covid-19 per al pròxim curs 2020-21, que comença dilluns.
Per la seua banda, Cuinatur, que atén 26 escoles, preveu un descens de comensals, tant pels possibles brots durant el curs com per la preocupació que tenen algunes famílies. Tanmateix, demanen tranquil·litat, ja que asseguren que els menjadors escolars oferiran un servei segur i que els centres escolars estan implantant nombroses mesures de seguretat.
Les mesures del nou protocol per als menjadors
El protocol per al servei de menjador escolar establit per la Conselleria de Sanitat precisa l'obligació de mantindre una distància d'1,5 metres entre els usuaris del menjador, i l'ús de la mascareta. A més, exigeix la senyalització de les entrades, eixides i llocs d'espera.
També es contemplen mesures d'higiene com ara el correcte llavat de mans amb aigua i sabó abans i després de dinar, i desinfectar i ventilar després de cada torn de dinar. A més, el servei de menjador s’organitzarà en torns i amb grups reduïts, de manera que les escoles han habilitat nous espais i han contractat més monitors amb el suport de la Generalitat.
Així mateix, s'han elaborat cartells amb la informació sobre les normes i mesures de seguretat, i s'ha proporcionat formació específica al personal de menjador.
Més llegit
-
Dur correctiu a Fontajau (96-68)
-
Dissabte amb gelades puntuals a l'interior i temperatures màximes a la baixa
-
Els Estats Units intercepta un segon petrolier enfront de les costes de Veneçuela
-
Alexandre Ruiz (Compromís) pren possessió com a alcalde de Bellreguard, en compliment del pacte de govern PSPV-PSOE
-
Comença l'hivern astronòmic amb mínimes de -2 °C en punts de l'interior de València i Castelló
-
Fred de ple hivern per a la setmana de Nadal