Directes
Ara en la televisió
LA CUINA DE MORERA
Ara en la ràdio
FORA DE COBERTURA (reemissió)

Lladró aprova un ERTO que afectarà 250 treballadors

El tancament de les tendes d’Espanya i l’estranger aboquen a la firma de productes de porcellana a fer l’ERTO.

Imatge d'arxiu de la planta de Lladró / À Punt

Lladró ha aprovat un expedient de regulació d’ocupació (ERTO) de 89 dies, que afectarà els treballadors de les quatre firmes que té: Lladró, Diasa, Arte y Porcelanas i Porsa, degut a la situació comercial derivada de la crisi del coronavirus. Aquest expedient afectarà, almenys, uns 250 treballadors, que són els que formen part de l'àrea de producció (Lladró i Arte y Porcelanas) del grup.

Fonts del comité d’empresa han detallat que el període d'execució d'aquestes mesures de suspensió d'ocupació serà d'abril a desembre, aproximadament amb una setmana al mes de treball i tres més d'atur. L’ERTO l’han consensuat la direcció de l’empresa, els sindicats i el comité d’empresa.

Es dona la circumstància de que dos d’aquestes empreses, Porcelanas Lladró i Arte y Porcelanas, ja tenien un altre ERTO en marxa, que ha sigut allargat. Així mateix han assenyalat que aquest ERTO substituirà el que estava vigent fins a finals d'enguany, que contemplava produir al 50% durant el primer trimestre de 2020 per a anar alleugerint les existències de producte.

La direcció de l’empresa no ha concretat ni a quants treballadors afecta ni quan començarà a executar-lo, però ha justificat aquest cessament temporal de l’activitat laboral en “el tancament de les boutiques, punts de venda autoritzats i distribuïdors Lladró a Espanya i en la resta de països en què opera la companyia”.

Forçats pel “difícil escenari”

Fonts de l’empresa han justificat l’ERTO com a una mesura “urgent” per a fer front a “les importants conseqüències econòmiques derivades d’aquesta situació”. Segons el grup, “malgrat el difícil escenari i de l’important esforç que requerirà a tots els membres de l’empresa, les parts coincideixen que aquestes mesures són el pas per a superar la situació i recuperar la normalitat tan prompte com siga possible”.

També et pot interessar