Els líders territorials socialistes analitzen el procés de desescalada
El Consell de Política Federal del PSOE es reuneix per primera vegada en més de dos anys.
Els presidents autonòmics i els secretaris generals de les distintes federacions socialistes, entre ells el cap del Consell, Ximo Puig, es reuneixen aquest dilluns amb el president del govern espanyol i líder del PSOE, Pedro Sánchez, per tal d’analitzar el procés de desescalada i l’escenari que s’obri davant la petició d'una nova pròrroga de l’estat d’alarma.
Sánchez ha convocat el Consell de Política Federal del partit, que no es reunia des de novembre de 2017 i que se celebra per primera vegada amb ell com a president del govern de coalició.
El consell té lloc 48 hores abans que el Congrés debata i vote la cinquena pròrroga, en un moment en què el format asimètric de la desescalada ha generat friccions entre territoris.
La convocatòria també coincideix amb la creació d’una comissió parlamentària en el Congrés, impulsada pels socialistes, que treballa per a buscar pactes d’estat per a la reconstrucció econòmica i social del país, pactes que es volen tant a nivell estatal, com autonòmic i municipal, governe qui governe.
El PSOE reactiva l'agenda de partit
A la reunió, que es farà per videoconferència, a més dels líders territorials també estan convocats els portaveus del PSOE en el Congrés i el Senat, Adriana Lastra i Ander Gil, i el president de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), Abel Caballero.
El Consell de Política Federal del PSOE està dirigit pel president extremeny Guillermo Fernández Vara i en la trobada d’aquesta setmana s’estrenen com a presidents autonòmics els dirigents d’Astúries, Adrián Barbón, Navarra, María Chivite, La Rioja, Concha Andreu i Canàries, Ángel Víctor Torres, que van accedir als governs autonòmics després de les eleccions de maig de 2019. L'andalusa Susana Díaz, en canvi, participarà en la reunió com a líder de l’oposició, a diferència de l’últim conclave de dirigents territorials.
El partit ha començat a reactivar l'agenda habitual de reunions, limitada per l’estat d’alarma. Dilluns passat, Sánchez ja va presidir, també per videoconferència, la reunió de l’executiva federal del PSOE, que des del 14 de març només s’ha reunit una vegada, però sense Sánchez.
En aquesta executiva, Sánchez va defensar l’acord amb Ciutadans que ha permés la quarta pròrroga de l’estat d’alarma com una oportunitat per a ampliar els suports parlamentaris de l’actual govern de coalició, sense que això signifique renunciar a altres socis, com ERC, que en l’última votació va passar de l’abstenció al vot en contra.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L’alcaldessa de Xàbia retira les delegacions a l’edil de Vox per un presumpte cas d’assetjament sexual
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo
-
12.12.2025 | Marita Alonso i la 'Venus del Smartphone': l’amor en temps d’aplicacions