Els líders europeus busquen un acord en la tercera jornada de la cimera del fons europeu de recuperació
Les diferències entre els països 'frugals' i els del sud han impedit arribar a un pacte necessari per a remuntar la crisi de la Covid-19.
Aquest diumenge té lloc a Brussel·les la tercera jornada de la cimera europea sobre l'acord del fons de recuperació després de la pandèmia de coronavirus i el pressupost comunitari per al període 2021-2027.
De moment, els líders de la Unió Europea no han aconseguit cap acord sobre el repartiment del pressupost. Les diferències entre els anomenats països 'frugals' (Dinamarca, Suècia, Àustria i Països Baixos) i els del sud han impedit que s'arribe a un acord molt necessari perquè països com Itàlia i Espanya remunten la crisi del coronavirus.
A l'arribada a la reunió, la cancellera alemanya Angela Merkel ha reconegut les dificultats per arribar a un punt en comú i que, per tant, la jornada d'aquest diumenge serà "decisiva". D'altra banda, el president francés Emmanuel Macron considera que "encara és possible" aconseguir un compromís en les pròximes hores.
Després de dos dies de reunions, els Països Baixos no han cedit i queda compromés el repartiment dels 750.000 milions d'euros del pla de recuperació i també el pressupost europeu per als pròxims set anys. El primer ministre holandés, Mark Rutte insisteix a reclamar més crèdits i menys subvencions.
Una posició que països com ara Itàlia i Espanya no accepten. La proposta holandesa no és assumible per als països del sud perquè conté propostes com la reforma de les pensions, amb la congelació i l'augment de l'edat de jubilació; retallades dels sous del funcionariat, un increment de l'IVA i altres impostos i una reforma laboral que podria implicar una reducció de les ajudes a les persones desocupades.
Sánchez ha reiterat la seua oposició total al fet que els Països Baixos puguen tindre poder de veto com vol Rutte, però accepta, això sí, mecanismes de control dels diners que arriben.
Més llegit
-
Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi declarat en una zona de difícil accés a Polop
-
La Policia busca un home de 23 anys acusat de matar al padrastre al barri de Sant Isidre de València
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura
-
Tempestes i descens tèrmic per a deixar enrere la calor d'estiu
-
À Punt retransmet en directe les Festes de la Mare de Déu de la Salut d’Algemesí
-
Avís taronja per màximes de 40 graus este dimarts al sud de València