L'OMS aprova que Espanya comence tests clínics amb fàrmacs contra la Covid-19
L’organització ha advertit contra l'ús de tractaments contra el coronavirus que no s'hagen provat clínicament.
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha donat el vistiplau a Espanya i Noruega perquè comencen amb tests clínics amb fàrmacs contra la Covid-19. Forma part del programa Assaig de Solidaritat, amb què quasi cinquanta països comparteixen coneixements per a accelerar la recerca de vacunes i cures contra el virus.
"Són unes proves històriques, que estalviaran enormement el temps necessari per a generar evidències concloents dels efectes que tenen certs fàrmacs", ha subratllat el director general de l'OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus.
Aquests assajos, secundats per l'OMS, treballen principalment amb quatre tractaments. Un primer testa en pacients de Covid-19 l'ús de l'antiviral remdesivir, usat contra l'ebola, mentre que un altre combina lopinavir i ritonavir, comunament usats per a portadors de VIH. Un tercer afegiria a aquests dos antiretrovirals l'ús d’interferó beta, usat contra l'esclerosi múltiple, i el quart prova en pacients la cloroquina, un medicament utilitzat contra la malària i el reumatisme.
Tedros Adhanom ha alertat els països i individus contra l'ús de tractaments contra el coronavirus que no s'hagen provat clínicament. “Demanem que s'abstinguen d'usar teràpies que no hagen provat ser efectives en el tractament contra la Covid-19", ha manifestat.
Més llegit
-
Les nou localitats des d'on podràs vore l’eclipsi solar
-
Investiguen una dona a Xirivella per vendre més de 400 productes falsificats per valor de 80.000 euros
-
Els festivals de música busquen recinte a València a menys de dos mesos de les primeres cites
-
Estabilitzat l’incendi declarat al Racó de la Creu del Maigmó, a Tibi
-
El govern espanyol garantix que la reubicació de menors es farà a pesar del plantó del PP
-
Huit equips de bombers tracten d'estabilitzar l'incendi de Tibi, que té una evolució favorable
Més vist
Més escoltat
-
07.04.2026 | 90 minuts
-
07.04.2026 | Les notícies del matí
-
07.04.2026 | L'hora de la cultura | L'homenatge a Josep Piera i "Teló de fons"
-
06.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
06.04.2026 | "El més viral", amb Fran Sevilla | Què està tramant Sandra Monfort? El projecte que podria implicar un exconcursant d'OT 2025
-
06.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part