L’oferta museística de la Comunitat Valenciana es recupera amb cautela i mesures higièniques
Bombas Gens reobri aquest dissabte, mentre que altres centres ho faran progressivament.
Les propostes culturals continuen obrint-se pas, encara que tímidament, al ritme de la desescalada. A l’oferta museística dels espais de la Generalitat, disponible des del 18 de maig passat amb importants mesures de seguretat sanitària, se suma aquest dissabte un altre espai museístic, el de Bombas Gens de València.
Precisament aquest espai reobrirà amb una exposició, “Infralleu”, d’Inma Femenía, que la pandèmia va impedir inaugurar. Es tracta d’una mostra creada expressament per a aquest espai i que s’hi podrà visitar fins al 17 de gener.
La Ciutat de les Arts i les Ciències, a València, tornarà a obrir les portes dilluns amb moquetes desinfectants per al calcer, dispensadors de gel, mampares i càmeres comptapersones.
L’endemà, dimarts que ve, també reobriran amb diverses mesures de seguretat i higiene el Museu de Prehistòria de València, el Museu Valencià d'Etnologia i el Museu Valencià de la Il·lustració i la Modernitat (MuVIM). Els espais dels museus permetran l’accés a les sales de manera progressiva. Aquesta oferta s’unirà a la d'altres museus Casa Museu Benlliure, la Casa Museu Vicente Blasco Ibáñez, el Museu de l’Almoina, Museu de Ciències Naturals, el Museu de la Ciutat, el Museu de l’Arròs, el Museu d’Història de València i el Palau de Cervelló).
A Castelló de la Plana, l’Ajuntament preveu obrir a mitjan de juny el Castell Vell, el Museu d'Etnologia i el Museu de la Mar, una vegada s’hagen dut a terme totes les tasques de neteja i desinfecció de les instal·lacions, encara que l’obertura d’espais amb dependències més reduïdes, com el Refugi Antiaeri o el Fadrí, es retardarà fins a més endavant, quan avance la desescalada.
Per la seua part a Alacant, l'IVAM-CADA d'Alcoi ja ha obert portes, amb les restriccions derivades de la pandèmia, mentre que altres museus com el MARQ o el Museu de Belles Arts Gravina ajornaran la seua reapertura a principis de juny.
Més llegit
-
Convulsió en els mercats: la borsa espanyola cau un 2,6% i l'euro retrocedix davant del dòlar
-
La família de l'assassí confés del menor de 13 anys a Sueca denuncia "assetjament" i "amenaces"
-
Valencians atrapats al Pròxim Orient: “la situació és incerta, no sabem com podem tornar”
-
Queda extingit un incendi que s'ha declarat en una vivenda de Dénia i que ha obligat a atendre cinc persones
-
Els Goya 2026 premien cinc produccions amb segell valencià i ens deixen sis guardons
-
La IA i els prototips amb 6G marquen el Mobile World Congress de Barcelona, que espera 100.000 assistents