L'ús de la mascareta serà obligatori a Catalunya encara que hi haja distància de seguretat
La mesura, que encara ha d'aprovar el comité del pla de protecció civil, entrarà en vigor a partir del dijous.
La ciutadania catalana haurà de portar a partir d'aquest dijous mascareta en espais públics, tant a l'interior com a l'exterior i independentment que es puga respectar la distància de seguretat, segons ha anunciat el president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, en seu parlamentària. La mesura encara ha d'aprovar-la el comité del pla de protecció civil de Catalunya en la reunió d'aquest dimecres, però el dirigent autonòmic ja l'ha donat per feta.
La Generalitat catalana vol evitar que es produïsquen nous rebrots de coronavirus i evitar la propagació dels actuals, com el que està afectant la comarca lleidatana del Segrià. A la zona, confinada des del dissabte, s'han confirmat 80 nous contagis en les últimes hores, 270 a tota Catalunya. El comité del pla de protecció civil avaluarà l'escenari i decidirà si endureix més el confinament "amb altres mesures més dràstiques".
Torra ha defensat que el govern que encapçala està "24 hores al dia mirant el que està passant als hospitals de Lleida, fent mesures de rastreig i de protecció" i ha assegurat que volen descentralitzar la gestió de la zona confinada perquè els ajuntaments tinguen tot el suport.
Més llegit
-
Llibertat provisional amb mesures cautelars per al conductor del vehicle que va caure al Clariano i va causar la mort de dos ocupants
-
El Congrés tomba el decret de pròrroga dels lloguers amb els vots en contra del PP, Vox i Junts
-
Amb bats de beisbol i passamuntanyes: catorze investigats a Alginet per amenaces i càntics racistes contra els àrabs
-
Detenen una alumna de 14 anys d’un institut d’Alacant per vendre cocaïna rosa a companyes del centre
-
Els Emirats Àrabs Units anuncien que se n'ixen de l'OPEP en plena crisi pel bloqueig de l'estret d'Ormuz
-
El Consell Valencià de Cultura alerta del risc d'extinció digital del valencià
Més vist
Més escoltat
-
28.04.2026 | Les notícies del migdia
-
27.04.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
27.04.2026 | Maria Andrés presenta l’espectacle ‘AU’, candidat a Espectacle Revelació dels Premis MAX 2026.
-
26.04.2026 | Els últims '90 minuts'
-
27.04.2026 | La vesprada d'À Punt | Tercera Part
-
27.04.2026 | Les notícies del matí