L'executiu i els agents socials negocien la futura llei del treball a distància i la pròrroga dels ERTO
El govern espanyol, els sindicats i la patronal reprenen el diàleg social després de la parada estival.
El govern espanyol i els agents socials reprenen el diàleg social després de la parada estival. Ho fan per a abordar dos temes urgents: la pròrroga dels expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO) més allà del 30 de setembre i la regulació legal del teletreball.
La futura llei del treball a distància capitalitzarà aquesta primera reunió dels representants de l'executiu, les organitzacions sindicals i la patronal.
El nou esborrany de l'avantprojecte incorpora algunes novetats, com el fet d'excloure de la regulació del treball a distància el personal laboral de les administracions públiques, el qual es regirà per la seua normativa específica.
A més, el text aclareix els límits a la capacitat de les empreses per a supervisar el treball a distància del seu personal a fi que respecte la seua "dignitat" i que tinga en compte la capacitat real dels treballadors amb discapacitat per a complir les seues obligacions i deures.
L'avantprojecte de llei de treball a distància, que té com a marc l'acord europeu sobre teletreball, serà aplicable a les relacions laborals que es desenvolupen a distància amb caràcter regular, entenent-se per regular quan, en un termini de referència de tres mesos, un mínim del 20% de la jornada o el percentatge proporcional de la duració del contracte, es preste sota aquesta modalitat. Aquest percentatge és un dels punts de conflicte entre sindicats i empresaris.
Divendres, ERTO i mesures de conciliació
Els interlocutors socials i l'executiu tornaran a veure's les cares divendres, dia 4, a Palma, per a negociar la pròrroga dels ERTO, sobre la qual no s'espera que es tanque cap acord immediat, segons ha avançat la ministra de Treball i Economia Social, Yolanda Díaz. Actualment, hi ha vora 700.000 treballadors en aquesta situació.
En la reunió del dia 4 també està previst abordar la pròrroga del pla Emcuida, el qual expira el 22 de setembre i que el govern dona per fet que es prorrogarà. Aquest pla permet als treballadors adaptar o reduir la seua jornada laboral per a la cura de persones al seu càrrec (fins a segon grau) i que fa possible una reducció del 100% de la jornada (en aquest cas sense sou), sense que puguen ser sancionats o acomiadats per això.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Els senyals de trànsit s'adapten als nous temps
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
29.06.2025 | Amunt i avall | Tercera Part