L’Agència Europea del Medicament aprova la vacuna de Pfizer
Les primeres dosis arribaran a la Comunitat Valenciana, des de Bèlgica, per a administrar-se el pròxim diumenge.
L'Agència Europea del Medicament (EMA) ha donat aquest dilluns el vistiplau a la vacuna contra la Covid-19 desenvolupada per Pfizer i BioNTech. Aquest tràmit suposa el pas previ perquè la Comissió Europea atorgue aquesta setmana la llicència d'ús condicional del fàrmac als països europeus i que aquesta vacuna comence a ser una realitat a Europa.
Els assajos clínics atribueixen a aquesta medicació, anomenada BNT162b2, una eficàcia del 95%.
Les primeres d’aquestes vacunes arribaran a la Comunitat Valenciana procedents de Bèlgica i, com si foren un tresor, entre grans mesures de seguretat. Es vigilarà via satèl·lit la posició dels camions, que no portaran cap distintiu, i també la temperatura de cada contenidor a temps real.
A la Comunitat Valenciana hi haurà tres magatzems situats en llocs secrets d'Alacant, Castelló de la Plana i València. Estaran equipats amb ultracongeladors que tenen capacitat per a emmagatzemar fins a 600.000 dosis.
D'aquesta manera, el pròxim diumenge 27 començarà la campanya oficial de vacunació. Aquest dilluns la secretària autonòmica de Salut Pública també té una reunió sobre el pla de vacunació amb els col·legis de metges i els d'infermeria, i també amb els metges de família. La previsió és que els primers a vacunar-se siguen 50.000 usuaris i treballadors de residències de majors i 26.000 dependents de tercer grau que viuen a casa.
Més llegit
-
El pont de maig registrarà vora 800.000 desplaçaments: estes seran les sis carreteres valencianes més col·lapsades
-
Un xiquet de Paterna interpreta un dels protagonistes del musical 'Los miserables'
-
El cervell de la xarxa de Metrovalència torna a València Sud: reobri el lloc de comandament que va desfer la dana
-
Vaga indefinida en Educació: la conselleria anuncia que valora una proposta amb Hisenda i els sindicats reclamen una “negociació real”
-
Processen un enginyer i els amos de l'unflable de Mislata en què moriren dos xiquetes el 2022
-
València plantejarà que les alqueries de l’horta puguen destinar-se a allotjaments turístics