La Intersindical demana garantir seguretat i salut abans de tornar a la faena
El sindicat reclama un pla de prevenció per a totes les conselleries.
El sindicat Intersindical ha demanat a la Generalitat que garantisca la seguretat i la salut dels treballadors i treballadores abans que hagen de reprendre l'activitat, i ha proposat mesures preventives i de protecció a les entrades als centres de treball de l'Administració autonòmica.
El sindicat ha presentat peticions i al·legacions a l'esborrany de la guia tècnica per a l'elaboració d'un pla de contingència i continuïtat del treball durant la Covid-19, elaborada per l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el Treball (Invassat).
Entre altres mesures, proposa prendre la temperatura a totes les persones a les entrades als centres de treball de l'Administració autonòmica; la dotació de màscares, ulleres o pantalles, guants, fundes protectores de sabates, i gels hidroalcohòlics.
També proposa establir cita prèvia per a evitar aglomeracions, la realització de proves diagnòstiques, sensors de proximitat als espais compartits, neteja i desinfecció exhaustiva, a més d’augmentar la ventilació, entre altres coses.
Així mateix, demana a l'Invassat que estudie la conveniència d'instal·lar arcs d'ozó a les entrades dels edificis amb molta afluència de públic, amb la condició que es dispose d'una avaluació positiva de l'ozó com a desinfectant d'ús ambiental i viricida sense efectes nocius, realitzada per l'Agència Europea de Productes Químics o per altres organismes de reconegut prestigi nacional o internacional.
Per últim reclama un pla de prevenció per a totes les Conselleries, i exigeix una revisió i adequació de tots els plans d'autoprotecció, i mesures d'emergència davant possibles evacuacions.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna