Hisenda abona 1.434 milions a les comunitats autònomes dels lliuraments a compte del sistema de finançament de 2019
A la Comunitat Valenciana li corresponen 223,25 milions.
El Ministeri d'Hisenda fa efectiu aquest dilluns a les comunitats autònomes el primer pagament de l'actualització de les bestretes del sistema de finançament, 1.434 milions d'euros dels 2.867,08 anunciats per a donar liquiditat a les comunitats autònomes i les ciutats autònomes perquè facen front a la crisi del coronavirus. La segona meitat es pagarà al voltant del 17 d'abril.
Els governs autonòmics disposen ja d'informació dels recursos derivats del sistema de finançament per al 2020, un total de 105.802,54 milions d'euros, un 2,9% més que l'any passat.
Tenint en compte el repartiment dels 2.867 milions d'euros, la Comunitat Valenciana és la quarta autonomia que més en rep, 223,25 milions. Les majors beneficiàries són Andalusia (604,5) Catalunya (521,15) i Madrid (284,19).
A més, Hisenda estudia la possibilitat d'avançar a les comunitats que ho sol·liciten una part del pagament de la liquidació de l'exercici del 2018, que s'ha de realitzar el 2020 i que, en condicions normals, s'abona a mitjan any. Puja a 10.955 milions, que es podrien pagar en part amb antelació.
Més llegit
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló
-
Tres setmanes de vaga i novena reunió: quin és l’estat de l’acord entre sindicats i Educació?
-
El 80% del professorat aposta per mantindre la vaga mentre que Educació i sindicats tornen a negociar este diumenge
-
Conselleria alça la sessió amb el desacord dels sindicats en la negociació: “S’ha de reobrir el tema de les retribucions salarials”
-
Calculadora | Descobrix la teua nota final de la PAU i a quina carrera pots accedir amb ella
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València