Els guies turístics adverteixen que el sector està “en perill d'extinció”
El personal turístic reivindica que als reptes que s'enfrontaven fins ara se suma la crisi ocasionada pel coronavirus.
Aquest diumenge, els membres de l'Associació de Guies Turístics Oficials de la Comunitat Valenciana s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament de València per a advertir que el sector es troba en “perill d'extinció”. A més, asseguren que la crisi sanitària “ha fet estralls en el sector”. Les reivindicacions coincideixen amb el Dia Mundial del Turisme i afirmen que “enguany no hi ha molt a celebrar”.
La vocal de l'associació, Ana Galera, ha explicat que als reptes als quals s'enfrontaven els professionals del turisme com ara “la falta de facilitats fiscals, la complexitat burocràtica, l'intrusisme o la falta de regulació”, se suma la crisi de la Covid-19. Fins ara, el sector depenia sobretot del turisme estranger, “que ara és zero”, ha assenyalat Galera. Per això reivindica que els visitants nacionals “consumisquen turisme i contracten guies oficials”.
Més llegit
-
Jean-Michel Jarre, primer artista que trasllada el concert previst a la Ciutat de les Ciències després de la sentència
-
Un accident a l’AP-7 a la Vila Joiosa provoca dotze quilòmetres de retencions en direcció a València
-
Victòria Rosselló declara al jutjat de la dana: "La informació permetia avisar la població amb temps per a protegir la vida"
-
Les famílies dels menors abusats en un col·legi de Torrent celebren que s’haja reobert la investigació
-
Un estudi desaconsella exposar els nounats al sol darrere de les finestres per a previndre la icterícia
-
Anticorrupció investiga l'alcaldessa de València i la presidenta del port de València per suposada prevaricació i tràfic d’influències