El govern espanyol no permet la mobilitat entre províncies valencianes en fase 2
El ministre de Sanitat confirma que “no és possible” la mobilitat entre províncies si no s’ha avançat a la fase 3.
El govern espanyol no ha acceptat la sol·licitud de la Generalitat de permetre la mobilitat entre províncies dins de la Comunitat Valenciana abans de passar a la fase 3. Continua una setmana més en la fase dos per prudència i no ha sol·licitat, ara per ara, avançar en la desescalada. A la pregunta sobre això, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que la Comunitat Valenciana ha optat per romandre en fase 2, “una actitud prudent dels responsables sanitaris”, segons ha dit. Tot i això, ha insistit que en aquesta etapa de la desescalada “no és possible la mobilitat entre diferents unitats territorials”.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, esperava que l’executiu estatal autoritzara la mobilitat entre províncies valencianes abans que finalitzara la fase 2. No obstant això, ja va avançar que, en tot cas, el Consell donarà llum verda a aquesta mesura quan assumisca el control de la gestió de la pandèmia en la fase 3. A més, Puig defensa que es permeta les visites a comunitats veïnes sempre que estiguen en la mateixa etapa de desescalada. Un fet que, segons ha dit Illa, és possible entre comunitats en fase 3.
El ministre ha indicat, després del Consell de Ministres, que no hi ha “cap problema” a autoritzar “la mobilitat entre províncies d’una mateixa comunitat autònoma a partir de la fase 3” i ha recordat que correspon als presidents autonòmics sol·licitar el pas a aquesta fase. Respecte a la mobilitat entre comunitats, Illa ha assenyalat que “es produirà en aquelles limítrofes on ja es tinga permesa la mobilitat interna”.
Illa ha recordat que els dirigents autonòmics dels territoris en fase 3 poden donar per acabat l'estat d'alarma abans del 21 de juny, data en què conclou oficialment, per a començar la nova normalitat, sempre que ho avalen les dades epidemiològiques.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part