El govern espanyol no permet la mobilitat entre províncies valencianes en fase 2
El ministre de Sanitat confirma que “no és possible” la mobilitat entre províncies si no s’ha avançat a la fase 3.
El govern espanyol no ha acceptat la sol·licitud de la Generalitat de permetre la mobilitat entre províncies dins de la Comunitat Valenciana abans de passar a la fase 3. Continua una setmana més en la fase dos per prudència i no ha sol·licitat, ara per ara, avançar en la desescalada. A la pregunta sobre això, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha recordat que la Comunitat Valenciana ha optat per romandre en fase 2, “una actitud prudent dels responsables sanitaris”, segons ha dit. Tot i això, ha insistit que en aquesta etapa de la desescalada “no és possible la mobilitat entre diferents unitats territorials”.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, esperava que l’executiu estatal autoritzara la mobilitat entre províncies valencianes abans que finalitzara la fase 2. No obstant això, ja va avançar que, en tot cas, el Consell donarà llum verda a aquesta mesura quan assumisca el control de la gestió de la pandèmia en la fase 3. A més, Puig defensa que es permeta les visites a comunitats veïnes sempre que estiguen en la mateixa etapa de desescalada. Un fet que, segons ha dit Illa, és possible entre comunitats en fase 3.
El ministre ha indicat, després del Consell de Ministres, que no hi ha “cap problema” a autoritzar “la mobilitat entre províncies d’una mateixa comunitat autònoma a partir de la fase 3” i ha recordat que correspon als presidents autonòmics sol·licitar el pas a aquesta fase. Respecte a la mobilitat entre comunitats, Illa ha assenyalat que “es produirà en aquelles limítrofes on ja es tinga permesa la mobilitat interna”.
Illa ha recordat que els dirigents autonòmics dels territoris en fase 3 poden donar per acabat l'estat d'alarma abans del 21 de juny, data en què conclou oficialment, per a començar la nova normalitat, sempre que ho avalen les dades epidemiològiques.
Més llegit
-
El Consell llança dos línies d’ajudes dotades amb més de 103 milions per a estudiants afectats per la dana
-
Un conductor sorprés per la tempesta en l’AP-7 a Tarragona: “Va ser una autèntica bogeria”
-
Un accident de tres cotxes col·lapsa la V-30 en hora punta
-
Una "bomba" en una finca de Vinaròs: el veïnat fa balanç dels danys causats per l'impacte d'un llamp
-
Carmen Prades Gil i Marta Mercader Roig, falleres majors de les Falles 2026
-
Fi de l'avís taronja a la Comunitat Valenciana: només continua hui el nivell groc per pluges a Castelló
Més vist
-
Zoom | Plagues sense control
-
Capítol 470 | La desinfecció
-
13.10.2025 | Va de bo | La telefonada
-
Així s'assabentà davant de les càmeres la mare d'Antonio Anglés del que passava amb el seu fill
-
13.10.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Carmen Prades, fallera major de València 2026: "Estic tremolant. M'he assabentat abans per la tele que pel telèfon"