El govern espanyol confia a contindre la pandèmia a Madrid en 15 dies
Els contagis de coronavirus continuen augmentant també a la resta d’Espanya, amb especial incidència a Navarra, Galícia, el País Basc i Astúries.
El govern espanyol confia a contindre la pandèmia a Madrid en 15 dies i busca alternatives per a no prorrogar un estat d'alarma que, segons assegurava Pedro Sánchez, aquest dissabte, era necessari. En la cimera hispanolusitana celebrada a Portugal, el cap de l'executiu espanyol va defensar la declaració de la mesura decretada aquest cap de setmana, mentre la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, continua repetint el missatge que Madrid no ha d'estar sota l'estat d'alarma. Segons Ayuso, la incidència acumulada a la comunitat està ja per davall dels 500 casos.
Aquest dilluns, el govern autonòmic restringirà la mobilitat de 7 zones més fins ara fora de l'estat d'alarma. Les mesures, no obstant això, ja han començat a notar-se: el trànsit a les eixides s'ha desplomat i els viatges han disminuït un 70%.
Els contagis de coronavirus continuen augmentant també a la resta d’Espanya, amb especial incidència a Navarra, Galícia, el País Basc o Astúries, on sumen les xifres més altes de nous casos de la segona onada. No es decreta l’estat d’alarma en aquestes comunitats perquè no es complixen els requisits pactats amb Madrid i aprovats per les comunitats autònomes.
Navarra està registrant els últims dies les pitjors xifres de contagis per coronavirus de la pandèmia amb una taxa de positivitat de vora el 20% de les proves PCR. Unes dades que han fet que el govern foral haja posat en marxa noves mesures restrictives.
A Galícia, el confinament perimetral d’Ourense ja dona resultats. El nombre de casos actius ha començat a reduir-se, després de molts dies en ascens, tot i que el percentatge de positivitat d’aquesta ciutat supera el 22%.
El País Basc registra el nombre de contagis més alt de la segona onada, amb una taxa de positivitat superior al 5%, que és quan es considera que hi ha transmissió comunitària.
I a Catalunya s'han anunciat noves mesures contra el coronavirus davant de l’empitjorament de les dades. Les empreses hauran de teletreballar al nivell dels mesos de març i abril i les universitats catalanes hauran de fer només classes virtuals durant les pròximes dues setmanes.
Més llegit
-
L'incendi en una nau industrial d'Elda, amb evolució favorable, però encara sense estabilitzar
-
Quins són els terminis per a elegir nou president o presidenta de la Generalitat?
-
Miguel Ángel Rodríguez admet en seu judicial que va llançar el rumor sobre l'acord entre la Fiscalia i González Amador
-
La llibreria valenciana Ramon Llull rep el Premi Llibreria Cultural 2025
-
El terrorisme, el "per què no calles?" i la distància de Felip VI: França llança les memòries del rei Joan Carles
-
Ingressa en presó un home detingut a Vila-real amb cocaïna prop d’un centre educatiu