Espanya rep les primeres 196.800 dosis de la vacuna d'AstraZeneca
Durant el mes de febrer arribaran a l'estat espanyol un total d'1,8 milions de dosis.
Espanya ha rebut aquest dissabte les primeres 196.800 dosis de la vacuna d'AstraZeneca i la Universitat d'Oxford contra la Covid-19, segons ha informat el Ministeri de Sanitat.
La comissió de salut pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut ha decidit aquest divendres que el preparat immunitzador únicament s'inocularà a persones d'entre 18 i 55 anys perquè els estudis previs sobre la seua eficàcia en majors de 65 anys ha fet dubtar sobre la seua efectivitat. Altres països de la Unió Europea com França, Alemanya o Bèlgica han optat per recomanar-ne l'ús únicament a menors de 65 anys.
L'estat espanyol rebrà 1,8 milions de dosis de la vacuna d'AstraZeneca el mes de febrer, i la comissió de Sanitat ha aprovat aquest dijous que vagen destinades als professionals sanitaris i sociosanitaris en actiu no inclosos en els grups 2 i 3.
Així doncs, les primeres dosis que han arribat aquest dissabte es destinaran al personal que no està en primera línia i treballa en centres i establiments sanitaris i sociosanitaris, segons la definició recollida en l'estratègia de vacunació aprovada pel Ministeri de Sanitat.
Més llegit
-
Emergències demana que s’extremen al màxim les precaucions pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
Mónica Oltra anuncia que es presentarà a l’alcaldia de València: "És moment de trencar amb la foscor, accepte el repte"
-
Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
-
El temporal de vent deixa ratxes de fins a 143 km/h a Castelló i obliga a fer desenes d’actuacions
-
La tornada d'Oltra com a candidata a l'alcaldia de València desencadena reaccions polítiques a favor i en contra
-
Els bombers rescaten un bebé durant l’extinció d’un incendi en una vivenda d’Algemesí