Entren en vigor les noves ajudes per a autònoms que substitueixen la prestació extraordinària
Entren en vigor les noves ajudes per a autònoms que substitueixen la prestació extraordinària.
Les noves ajudes per a autònoms que substitueixen la prestació extraordinària habilitada per la crisi sanitària entren aquest dimecres 1 de juliol en vigor després de la publicació dissabte en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE). Aquestes ajudes consisteixen en la reducció de les cotitzacions socials durant els pròxims tres mesos per als autònoms que han percebut la prestació extraordinària, la compatibilitat de l'activitat amb l'accés a la prestació ordinària per cessament d'activitat i una prestació especial per als treballadors de temporada de quatre mesos de duració.
Els beneficiaris de la prestació extraordinària no hauran de pagar les cotitzacions socials del mes de juliol i tindran una exoneració del 50% a l'agost i del 25% al setembre, el que suposarà un estalvi mínim de més de 500 euros per autònom durant els pròxims tres mesos.
Els autònoms, l'activitat dels quals encara continue molt afectada pels efectes de la pandèmia, podran accedir a la prestació ordinària per cessament d'activitat si la facturació en el tercer trimestre és un 75% més baixa que la del mateix període de l'any passat, sempre que els seus rendiments nets en el període no superen la quantia equivalent a 1,75 vegades l'SMI del trimestre.
Aquesta possibilitat, que serà compatible amb l'activitat, suposa un benefici econòmic mínim de 930 euros al mes per treballador, ja que la prestació econòmica serà equivalent al 70% de la base mínima de cotització que corresponga. Els autònoms tenen la possibilitat, a més, de renunciar a la prestació durant aqueixos tres mesos si veuen recuperada la seua activitat.
Autònoms de temporada
Així mateix, per primera vegada, s'estableixen ajudes específiques al col·lectiu dels autònoms de temporada. En el seu cas, podran accedir a la prestació extraordinària (del 70% de la base reguladora més l'exoneració de les cotitzacions socials) amb efectes des de l'1 de juny fins al 31 d'octubre.
Més llegit
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
El taulell s'estabilitza i creix un 1,3% en vendes i un 3,5% en producció i ocupació en el primer semestre
-
AVA-Asaja demana “un pla Marshall” per a la citricultura davant de la pitjor collita en setze anys
-
Desenvolupen un biosensor per a detectar virus en l'aire “de manera ràpida, senzilla i econòmica”
-
Quan pot fallar el fre de mà
-
COMUNICAT DE CACVSA
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA
-
17.09.2025 | Esports À Punt