Les empreses valencianes sol·liciten 137 ERTO per a 4.683 treballadors
Es pot acomiadar temporalment per causa de força major o quan no es puga dur a terme l’activitat empresarial.
Les empreses valencianes han sol·licitat 137 expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO), que afecten 4.683 treballadors, a conseqüència de l'impacte que ja està tenint la crisi del coronavirus en diverses activitats econòmiques.
A les direccions territorials d'ocupació s'han registrat aquest dilluns 58 peticions a la de València, 45 a la d'Alacant i 27 a la de Castelló, mentre que a la Direcció General de Treball han rebut 7 sol·licituds d’ERTO.
Les empreses poden aplicar un ERTO per causa de força major, que és la mesura laboral adequada durant el temps que duren les restriccions de l'activitat en termes generals. També quan resulte impossible desenvolupar l'activitat empresarial, per l'absència de part de la plantilla a conseqüència del Covid-19.
Ara l'autoritat laboral haurà de dictar resolució en el termini de 5 dies des de la sol·licitud. És previsible que, donades les circumstàncies extraordinàries, davant de l'acumulació de sol·licituds, aquest termini no es complisca.
Si l'autoritat laboral constata l'existència de força major, la decisió de l'empresa de suspendre els contractes de treball farà efecte des de la data del fet causant de la força major; és a dir, que tindria efectes retroactius.
Més llegit
-
Cau el sostre d'un altre habitatge a Vila-real, el segon en 24 hores
-
La Gossa Sorda esgota les 31.000 entrades dels concerts de la seua tornada
-
Es dispara el preu de la vivenda a la zona zero de la dana
-
Roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'Emperatriu Josefina del Museu del Louvre
-
La Guàrdia Civil remet a la jutgessa de la dana la telefonada en què l'Aemet va dir que la pluja anava cap a Conca el 29-O
-
L'epicentre de les últimes tempestes situa el focus en el triangle Alacant-Tarragona-Eivissa