Educació i sindicats tanquen l’acord per a ajornar fins al juny de 2021 les oposicions del professorat de secundària

Respecte a la formació en línia que ofereixen els docents, la Conselleria demana al professorat que consolide la matèria dels primers trimestres.

Imatge d'arxiu d'un dels últims exàmens de les oposicions de secundària a la Comunitat Valenciana
Imatge d'arxiu d'un dels últims exàmens de les oposicions de secundària a la Comunitat Valenciana / À Punt

Conselleria i sindicats han ratificat ajornar un any, fins al juny de 2021, les oposicions dels docents de secundària, que estaven previstes per a enguany. La Conselleria havia anunciat aquesta setmana la proposta d’ajornar un any els exàmens de les 4.295 places de professorat, i aquest divendres s’ha tancat l’acord amb l’STEPV, CCOO PV i UGT en la taula sectorial d’Educació.

STEPV ha preguntat si la celebració de les oposicions de secundària el 2021 implica l’ajornament de les dels mestres previstes per a l’any que ve, o si les dues convocatòries serien alhora. La resposta de la Conselleria, segons el sindicat, ha sigut que fer unes oposicions amb tantes places i tribunals de tots els cossos el mateix any és pràcticament impossible, però ha proposat finalment que si el 2022 no es pot garantir que les actuals condicions de temaris, barem de mèrits o temes a triar es mantinguen, es comprometen a no ajornar-les i fer-les coincidir amb les de secundària el 2021.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF), per la seua banda, ha plantejat que el 2021 es convoquen conjuntament les oposicions de mestres d’educació infantil i primària i les de professors de Secundària i altres cossos.

Consolidar les places dels interins

El STEPV ha insistit en “la necessitat d’introduir processos de consolidació per al professorat interí, ja que l’oferta de places actual posa en perill la continuïtat en el treball d’aquest col·lectiu”.

Per la seua banda, des de la Federació d’Ensenyament de CCOO han exigit que “no es perda cap plaça de les oposicions previstes”. A més, ha reclamat també que per a 2022 es convoquen més places per a pal·liar “l’any en blanc que queda per la situació generada pel coronavirus” i que siga part d’un nou pla d’estabilitat per a anar aconseguint l’objectiu de reduir les plantilles no estables fins a un 8 per cent.

Plataformes per a l'alumnat, enllestides

La Conselleria ha remés una comunicació als equips directius dels centres educatius per a transmetre’ls els acords que s’han adoptat aquesta setmana, perquè els facen arribar a les famílies. A més, des del departament que dirigeix Vicent Marzà s'ha concretat que les tasques que establisca el professorat perquè l'alumnat treballe a casa servisquen per a reforçar els aprenentatges dels dos primers trimestres, i que fomenten les rutines de treball i mantinguen l'hàbit d'estudi.

Així mateix, han insistit a dir que és imprescindible que el professorat adapte la matèria prevista per a l'últim trimestre a la pràctica real en aquestes circumstàncies, i que seleccionen exclusivament els continguts més rellevants.

Aquest divendres s'ha obert a l'alumnat d'ESO la plataforma Aules, portal a través del qual el professorat comparteix materials amb els seus estudiants i fa avaluacions. Aquesta plataforma estarà activa per a l'alumnat de batxillerat el dimarts que ve, i per al de formació professional, el dijous 2 d'abril.

En tots els casos, per a evitar la sobrecàrrega del sistema, es demana a l'alumnat que entre en el portal en horari de vesprada.

També et pot interessar