Directes
Ara en la televisió
ALTA TENSIÓ
Ara en la ràdio
PODRÍEM FER-HO MILLOR
Podríem fer-ho millor: streaming

Educació estudia contractar titulats per a fer classes sense el màster de capacitació pedagògica

La ministra Celaá assegura que en 2.852 aules escolars hi ha algun positiu, el 0,73% del total.

La ministra de Educación, Isabel Celaá, durante la rueda de prensa. EFE (J.J. Guillén)

El Ministeri d'Educació obri la porta a la contractació de titulats que no tinguen el màster de capacitació pedagògica, en cas que s'esgoten les borses d'interins. Esta reducció de requisits per a exercir la docència farà que puguen accedir a la formació secundària titulats sense aquest màster en cas d'esgotar-se les llistes d'interins, i de tots aquells que estiguen registrats a l'atur. Així ho ha explicat la ministra d'Educació, Isabel Celaá, en la roda de premsa posterior a la reunió que ha tingut amb els representants de les comunitats autònomes.

Celaá també ha fet un balanç de l'impacte de la Covid en l'inici del curs escolar. A data de dijous 24 de setembre un total de 2.852 aules estan confinades des de l'inici del curs escolar per algun cas positiu de Covid-19 en el grup. Aquesta xifra suposa el 0,73% del total dels 380.000 grups que hi ha a Espanya.

La responsable d'Educació ha especificat que el 95,5% dels centres educatius no universitaris no han registrat fins al moment cap incidència per la Covid, i que l'objectiu d'"obrir l'escola" aquest curs s'ha complit. També ha remarcat que les comunitats no estan reportant casos rellevants de pares que no porten els fills a classe per temor al coronavirus.

Celaá ha defés que la situació no és "en absolut caòtica", com asseguren els sindicats de treballadors de l'ensenyament, i ha avançat que "de cap manera" contemplen un confinament total com el de març. "En absolut coincidim amb el fet que la situació siga caòtica; tot al contrari, les 17 comunitats autònomes l’han tipificada de molt satisfactòria, dins de l'excepcionalitat de la pandèmia. Però estem parlant d'un confinament del 0,73% del total d'aules, afectades, que no infectades", ha precisat Celaá aquest dijous en roda de premsa, després de reunir-se amb els representants de les autonomies per a analitzar el començament del curs escolar. La ministra ha remarcat la importància que té la presencialitat.

Menor incidència a la Comunitat Valenciana

El conseller d'Educació, Vicent Marzà, ha explicat també aquest matí que la incidència de la Covid-19 a les aules de la Comunitat Valenciana és encara més baixa que en el conjunt d'Espanya. Marzà ha situat el percentatge d'aules confinades per algun positiu en el 0,5%.