Els contagis a les residències valencianes cauen un 89% des de l'inici de la vacunació
El 95% del personal resident i sociosanitari dels centres de majors i diversitat funcional ha rebut ja la primera dosi de la vacuna.
Les residències de majors han sigut un dels espais més afectats per la Covid-19. Des de l'inici de la pandèmia un total de 1.627 valencians i valencianes han mort a causa del coronavirus en aquests centres, un 27,6% del total de defuncions a la Comunitat Valenciana. El percentatge de decessos respecte a la població general s'ha reduït en més de 10 punts respecte a finals de juny, quan se situava en el 38%.
Aquesta millora també s'observa pel que fa al nombre de contagis, amb una davallada que s'ha accentuat arran de l'inici del procés de vacunació. El 26 de desembre, un dia abans d'encetar les inoculacions de dosis a les residències de majors valencianes, la Conselleria de Sanitat notificava 560 casos de persones internes (429) i de la plantilla (131). En la darrera actualització de dades la xifra s'ha reduït un 88,75% i se situa en les 63, 50 residents i 13 treballadors dels centres.
A la Comunitat Valenciana, ja han rebut la vacuna contra la Covid-19 el 95% de les persones internes i que conformen la plantilla dels centres de la tercera edat i de persones amb diversitat funcional. A més, el 61,8% dels usuaris (17.748 persones) i el 69,6% dels treballadors (13.866) ja han sigut inoculats amb la segona dosi del preparat immunitzador segons dades de la Generalitat.
El Consell preveu que en un mes la resta de residents (6.809) i membres de la plantilla (5.044) hagen rebut la segona dosi i completat la pauta d'immunització. A hores d'ara un 5% del total de persones, 2.530 interns i 24 treballadors, no han pogut iniciar el procés de vacunació perquè estan contagiats, hospitalitzats, han estat en quarantena, aïllament o són noves incorporacions residencials o laborals.
Les persones usuàries de les residències de majors i el personal sanitari i sociosanitari que treballa als centres són un dels grups prioritaris de vacunació d'acord amb l'Estratègia contra la Covid-19 a l'estat espanyol acordada en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut i revisada per societats científiques, associacions de professionals, de pacients i organitzacions col·legials.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Intercepten el conductor d’una moto circulant a 194 km/h en un tram limitat a 80 a la CV-30 a València
-
Mata el veí d'una punyalada al coll a Benimàmet després de discutir pel volum de la música
-
Les primeres associacions de víctimes qüestionen a les Corts la "falta" d'avisos i el "retard" en la resposta a la dana
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Noema Ortí i la revolució dels vermuts
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | "Societat", amb Susana Golf | L’àlbum familiar “secret” de la Casa Reial amb Leonor i Sofía