Els contagis a la Comunitat Valenciana repunten fins a 901 i creixen un 18% respecte l’última setmana
Rècord de brots amb 46 en l’últim dia, mentre les hospitalitzacions i les UCI sumen nous màxims.
Els indicadors de l’evolució de la pandèmia continuen empitjorant per tercer dia consecutiu a la Comunitat Valenciana. La Conselleria de Sanitat Universal ha notificat 901 contagis en un dia, la xifra més elevada de la setmana. Després de dos setmanes de davallada dels positius, en els últims set dies creixen un 18%. La setmana passada, entre dilluns i divendres, es diagnosticaren 2.780 casos, xifra que s’eleva fins a 3.300 en el mateix període d’aquesta setmana.
Més de la meitat de les noves infeccions per coronavirus han tingut lloc a les comarques del centre, que registren en aquesta jornada el màxim de positius de l’últim mes. Pel que fa a les comarques del sud, aquest divendres han comunicat 290 casos, mentre les comarques del nord sumen 76 positius en un dia. D’aquest manera, la xifra total de persones que s’han contagiat des de l’inici de la pandèmia s’eleva fins a 48.571.
Amb l’augment dels contagis, creix també el nombre de casos positius actius. Ara per ara hi ha 5.896 persones malaltes de coronavirus al territori valencià, un 10% més que a l’inici de la setmana.
Com està passant en els últims dies, augmenta el nombre de persones que ocupen un llit als hospitals i a les Unitats de Cures Intensives. En aquests moments hi ha 577 malalts ingressats, un 35% més que divendres passat, quan hi havia 426 persones hospitalitzades. D’aquestes, 84 es troben a les UCI, 10 més que fa una setmana.
D’altra banda, Sanitat Universal ha comunicat 8 defuncions per Covid-19, dos d’elles en una residència d’ancians. Així, el nombre de persones que han mort des del començament de la crisi sanitària creix fins a 1.723.
Rècord de brots
Aquest divendres s’han notificat 46 brots, rècord al territori valencià des que hi ha registres. La xifra s’acosta als 45 que es van registrar el 16 de setembre, setmana en què la Comunitat Valenciana tenia el màxim de positius actius de la segona onada.
El focus més nombrós ha tingut lloc a Sagunt, és d’origen laboral i té 33 positius associats. Aquest s'ha originat a alberg per a persones migrants. Mentrestant, les ciutats de València i Elx afigen 8 brots cadascuna, municipis on aquesta setmana ha augmentat la incidència acumulada de casos de Covid-19.
D’altra banda, Onda amb 4 brots i Guadassuar amb un continuen sumant nous brots. Les localitats estan en el punt de mira de la Conselleria per la seua elevada incidència acumulada, que aquesta setmana ha anat a l’alça.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
Més vist
Més escoltat
-
24.02.2026 | 90 minuts
-
25.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
24.02.2026 | Carles Magraner presenta el seu nou treball discogràfic: 'San Francesco Giullare di Dio
-
25.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part