El Consell limitarà les reunions a una unitat de convivència
La mesura es recollirà en un decret "imminent" del president de la Generalitat.
La vicepresidenta i portaveu del govern valencià, Mónica Oltra, ha assegurat aquest divendres que la publicació del decret del president de la Generalitat, Ximo Puig, que limita les reunions a unitats de convivents, es publicarà de manera "imminent".
En la roda de premsa posterior al ple del Consell, Oltra ha explicat que ara la limitació en els domicilis és a sis persones, i que treballen en una "restricció que limite a les unitats de convivència el fet d’ajuntar-se en un domicili, amb excepcions".
Entre aquestes excepcions, ha citat els casos de criança i cures de familiars o de persones malaltes, la convivència alterna dels fills de matrimonis que no conviuen per custòdia o visites, l'acolliment familiar en totes les modalitats, o quan una persona major que visca sola s'unisca a una unitat de convivència ampliada.
Autocontrol
Oltra ha sostingut que és "una qüestió d'autocontrol" i no de posar multes, perquè la seua legitimitat no naix del caràcter punitiu, "sinó de l'adhesió de la societat a la norma".
"La societat ara sap que hi ha aquesta norma, i la seua legitimació naix del que està bé i del que està malament en aquest moment", ha apuntat, i ha incidit que la pena de contradir-la serà que "algú pot morir, encara que no sabem qui".
"No és qüestió que et posen una multa. La qüestió és que se't pot morir un germà, una amiga, ta mare, l'àvia", ha afegit i ha insistit que "no es tracta de denunciar res, sinó quedar-se a casa i eixir a treballar, al col·legi i a comprar les coses essencials".
Oltra ha explicat que la norma es vehicularà a través d'un decret del president i que estaven esperant a veure si el govern central modificava el decret de l'estat d'alarma perquè es poguera avançar el toc de queda, com demanen algunes comunitats autònomes i incloure-ho en el mateix decret.
Però com que no ho ha fet, el decret del president de la Generalitat, que és "imminent", inclourà només la qüestió de les restriccions a unitats de convivents de les reunions.
Oltra ha confiat que el govern siga "sensible a aquestes reivindicacions i revise l'acord que acaba de prendre".
Més llegit
-
Troben el cos de l'home desaparegut a Aldaia
-
Un veí de Moixent, entre els cinc traslladats este diumenge a l'hospital després del sext 'encierro' de Sant Fermí
-
Un incendi crema una planta de reciclatge a Aielo de Malferit
-
Estabilitzen l'incendi de Los Gallardos i autoritzen la tornada a casa d'un miler de desallotjats
-
Mor un home a Paterna després de caure-li un mur mentre treballava
-
Una veïna de Burjassot denuncia que no va poder veure El Último de la Fila perquè no li adaptaren l'entrada en perdre la mobilitat