Les comunitats autònomes coordinaran amb Sanitat les residències en la nova normalitat
Els centres hauran de disposar de plans de contingència per a identificar possibles casos entre residents i treballadors.
Amb l’arribada de la 'nova normalitat', el govern espanyol ha establit que seran les comunitats autònomes les que hauran de garantir la coordinació de les residències amb els recursos sanitaris dels sistemes de salut autonòmics.
Així ho ha acordat aquest dimarts el Consell de Ministres en l’esborrany del decret de nova normalitat, que incorpora les mesures que han estat vigents durant l’estat d’alarma i que la ciutadania haurà de continuar respectant una vegada acabe la desescalada, el 21 de juny, per a evitar rebrots del virus.
D'aquesta manera, segons l'article 9, sobre els habitatges tutelats, els titulars dels centres han de disposar de plans de contingència per Covid-19 orientats a la identificació precoç de possibles casos entre residents i treballadors i els seus contactes, i activaran si escau els procediments de coordinació amb el sistema sanitari que corresponga.
Així mateix, els responsables autonòmics hauran d'assegurar el compliment de les normes de desinfecció, prevenció i condicionament de les instal·lacions, per part dels titulars d'habitatges tutelats, centres residencials de persones amb discapacitat i de persones majors.
En concret, el govern espanyol estableix en el decret que hauran de vetlar perquè les visites de familiars i les passejades es desenvolupen en condicions “que permeten en tot moment previndre els riscos de contagi".
Prop de 19.000 persones majors de residències públiques, concertades i privades de tot Espanya han mort en el marc de la crisi provocada per la pandèmia del coronavirus.
Més llegit
-
El funeral d'estat per les víctimes de la dana se celebrarà a l'interior del Museu de les Ciències Príncep Felip
-
La Oreja de Van Gogh actuarà el 4 de setembre al Roig Arena de València
-
Utiel, un any després de la dana, encara amb danys visibles a les cases dels barris pròxims al riu Magre
-
Tallen el subministrament de gas a Sueca per una fuita i evacuen un edifici pròxim a la ronda Espanya
-
El Consell i l'oposició s'enfronten pel programa de les mamografies
-
Antony amarga el rècord de Marcelino (2-2)