La Comunitat Valenciana registra les xifres més altes de l'inici de la pandèmia: 960 contagis i 9 morts
La Conselleria de Sanitat Universal ha notificat 25 brots: els més grans, d’origen laboral, a València i Castelló de la Plana.
Forta escalada dels casos de coronavirus a la Comunitat Valenciana. En l’última actualització de la pandèmia al territori valencià, la Conselleria de Sanitat ha notificat 960 contagis i 9 defuncions, les xifres més elevades des de l'inici de la pandèmia. A més, la xifra de persones que s’han infectat des de l’inici de la crisi sanitària ja supera el llindar de les 30.000, amb un total de 30.906 positius.
Així, creix també el nombre de casos actius, amb un centenar més que el passat dijous, fins a un total de 6.506 positius. Això representa un 16,34% del total d’infeccions.
A pesar d'aquest increment, el nombre d’ingressos a l'hospital i a la unitat de cures intensives (UCI) es manté estable. En aquests moments hi ha 464 persones ingressades, cinc menys que dijous, de les quals 72 ocupen un llit a l'UCI, només una més que en l’últim balanç. Per províncies, hi ha 41 persones ingressades en un hospital de Castelló (8 a l’UCI), 148 a Alacant (32 a l’UCI) i 275 a València (32 a l’UCI).
D’altra banda, s’han notificat 9 defuncions per coronavirus, pel que el total de morts des de l’inici de la pandèmia ascendeix a 1.556 persones. Per províncies, n’hi ha hagut 1 a Castelló, 2 a Alacant i 6 a València.
Creixen els brots d'origen laboral
La Conselleria de Sanitat Universal ha notificat aquest divendres 25 brots, una xifra lleugerament inferior a les registrades aquesta setmana. Destaquen els brots de tipus laboral, amb un major nombre de casos associats. Aquests casos s’han registrat a València (12 casos), Castelló de la Plana i València (11 casos), la Vila Joiosa i Xàtiva (8 casos), Torrebaixa (7 casos) i Albal (3 casos). La resta, de tipus social i amb un nombre menor de positius, han sigut a València (8 brots més), Dolores, Ontinyent (2), Torrevella (2), Manuel, Sagunt, Paterna i Castalla.
55 residències amb un cas positiu
Fins ara hi ha algun cas positius en 55 residències del territori valencià: 4 a Castelló, 17 a Alacant i 34 a València. D’aquestes, set estan sota vigilància activa de control sanitari, 2 a la província d’Alacant i 5 a València.
Més llegit
-
Troben el cos de l'home desaparegut a Aldaia
-
Una veïna de Burjassot denuncia que no va poder veure El Último de la Fila perquè no li adaptaren l'entrada en perdre la mobilitat
-
Troben mort un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, a Sumacàrcer
-
Un veí de Moixent, entre els cinc traslladats este diumenge a l'hospital després del sext 'encierro' de Sant Fermí
-
Un incendi crema una planta de reciclatge a Aielo de Malferit
-
Suspenen les batudes a Los Gallardos sense trobar més víctimes de l'incendi