La comunitat educativa estudia alternatives per a un curs de formació presencial i telemàtica

Una reducció d’horari i formació en noves tecnologies per al professorat són algunes de les reivindicacions dels sindicats docents.

Una de les aules d'un centre educatiu valencià en una imatge d'arxiu
Una de les aules d'un centre educatiu valencià en una imatge d'arxiu / À Punt

El pròxim curs escolar prevaldrà la formació mixta, tant d’educació presencial com telemàtica, una fórmula semblant a la que ja han confirmat les universitats públiques valencianes. Almenys aquesta és la previsió que s’ha posat damunt la taula en el primer Fòrum Educatiu Valencià, en què han participat, a més del conseller i el secretari autonòmic de l’àrea, representants de famílies, sindicats, estudiantat, patronal de la concertada i la privada, i equips directius per a estudiar l’inici del curs que ve.

Malgrat que no s’ha concretat la nova modalitat formativa que s’implantarà, el conseller d’Educació, ha explicat que es treballa en "solucions per a tots els escenaris possibles”. Per aquesta raó, la trobada d’aquest divendres pretenia intercanviar propostes.

Entre altres, les del sindicat STEPV, que ha plantejat l'elaboració d'un pla de xoc, dotat amb recursos econòmics i de personal per a executar-lo. Aquest pla inclouria la reducció de l'horari lectiu del professorat perquè puga combinar la docència presencial i la telemàtica.

L’STEPV també demana regular l'atenció telemàtica, millorar les plataformes digitals, establir un sistema de permisos i llicències per al professorat i les famílies que hagen d'atendre els fills a casa, i la negociació d'un pla de contingència per a garantir la seguretat i la salut del professorat i de l’alumnat.

ANPE discrepa de les mesures d’higiene

El sindicat ANPE, per la seua banda, ha criticat com s'estan implantant les mesures de seguretat i higiene per a reprendre l'activitat als centres educatius. Demana directrius bàsiques per a organitzar els diferents grups i els horaris d'alumnes, tenint en compte les característiques pròpies de les etapes educatives i dels tipus d'ensenyaments.

També considera important una anàlisi dels recursos materials i humans que seran necessaris en els diferents escenaris, un pla de digitalització dels centres i d'actualització formativa en metodologies TIC per al professorat, a més de mesures de suport psicològic i emocional per a tota la comunitat educativa, entre altres mesures.

També et pot interessar