Caiguda històrica de la venda de cotxes a l’abril en la Comunitat Valenciana: 639 en abril
La Covid-19 provoca la pitjor xifra de matriculacions en 20 anys en el mercat automobilístic d’Espanya.
Les matriculacions de turismes han caigut un 95,4% a l’abril en la Comunitat Valenciana, amb només 639 operacions, mentre que entre gener i abril la baixada ha sigut del 54,2%, amb 21.848.
En el conjunt nacional la crisi del coronavirus també ha afonat les matriculacions de vehicles a l’abril un 96,5%. En tot l’estat només s’han venut 4.163 unitats, xifra similar a la d’un sol dia en circumstàncies normals. El sector automobilístic ha demanat per aquesta raó la posada en marxa d’un pla d’ajudes a la compra dotat de 400 milions d’euros.
“Abril s’ha saldat amb la pitjor xifra de matriculacions dels últims 20 anys. Mai en la història recent del país s’havia registrat una xifra tan baixa de venda de turismes”, segons les associacions Anfac (fabricants), Faconauto (concessionaris) i Ganvam (venedors).
La forta caiguda mensual de les entregues de cotxes a Espanya s'emmarca en un entorn de paralització del mercat automobilístic, a causa de les mesures de confinament per a lluitar contra el coronavirus, que han suposat el tancament dels concessionaris.
Durant el primer quadrimestre de 2020, la caiguda dels lliuraments d'automòbils es “va suavitzar” fins al 48,9% i amb un volum de 222.866 unitats, gràcies als resultats comptabilitzats en els dos primers mesos, encara que van ser neutralitzats per les caigudes de març (-69,3%) i abril (-96,5%).
Per canals de mercat, les vendes a clients particulars van ser de 823 unitats a l’abril. El canal d'empresa va registrar 993 matriculacions i les vendes a empreses de lloguer es van situar en 2.347 unitats.
Més llegit
-
Una caiguda mundial en el núvol d'Amazon provoca fallades massives en diverses plataformes i els pagaments amb targeta
-
La Fúmiga no farà més concerts de comiat al Roig Arena i al Palau Sant Jordi
-
Assalt en el Museu del Louvre: encaputxats roben nou joies de la col·lecció de Napoleó i l'emperadriu Josefina
-
Dos accidents multipliquen els embossos habituals en hora punta amb congestions a l'accés a València des de l'A-7 i la V-30
-
Consum obri un expedient sancionador a una promotora de festivals per pràctiques abusives
-
Un comerciant convertix la cara d’un lladre en xapes que s’esgoten en hores a València