Bèlgica es torna a confinar: tanca botigues durant un mes i allarga les vacances escolars
Amb una incidència de 1.609 casos per cada 100.000 habitants, és el país europeu més afectat en la segona onada.
Bèlgica tancarà tots els comerços "no essencials" durant un mes i prolongarà les vacances escolars fins al 15 de novembre per a tractar de frenar l’avanç de la pandèmia pel coronavirus. A més, segons han informat els mitjans de comunicació belgues, les professions de contacte que no estiguen vinculades a l’àmbit sanitari també hauran de cessar en l'activitat.
Està previst que el primer ministre belga, Alexander De Croo, comparega davant de la premsa per a explicar les noves restriccions, després d'una reunió amb les autoritats polítiques regionals.
Aquestes mesures reforçaran el toc de queda nocturn i el tancament de l'hoteleria i les activitats culturals i esportives, ja clausurades per a tractar de contindre els contagis, que continuen creixent a Bèlgica, encara que a menor ritme que a la resta de països europeus.
Amb una incidència acumulada rècord a Europa de 1.609 casos per cada 100.000 habitants, Bèlgica es destaca com el país europeu més afectat en aquesta segona onada, seguit de la República Txeca (1.512), Luxemburg (999), Eslovènia (962), França (706) i Espanya (485).
Les regions de Valònia (sud) i Brussel·les (centre) continuen sent les zones més afectades del país, amb una incidència acumulada sobre 100.000 habitants en 14 dies de 3.035 a Lieja i de 2.130 a Brussel·les.
Més llegit
-
Vota per la Gaiata millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Vota per la Gaiata infantil millor il·luminada – Magdalena 2026
-
Detinguda una veïna de Chiva per botar-li foc a la parella mentre dormia
-
Detenen el president de la Cambra de Comerç d'Alacant per presumpta corrupció
-
L'Ajuntament de València demana a Renfe que avale amb un informe de la Policia Nacional l'arribada dels trens a l'estació del Nord
-
Pólvora, música i llum per a coronar el Chaplin que crida a la pau des de la falla municipal