Aterra a Saragossa l'avió de la Xina amb material sanitari per a la Comunitat Valenciana
La distribució anirà primer al personal sanitari i de serveis públics essencials i també a empreses privades que estiguen treballant, com ara supermercats.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que el primer avió procedent de la Xina amb material sanitari ja ha aterrat a l'aeroport de Saragossa. El material, entre el qual hi ha mascaretes, equips de protecció, guants i respiradors, arribarà en les pròximes hores a la Comunitat Valenciana.
Puig ha explicat que aquest material es distribuirà prioritzant al personal sanitari i sociosanitari, al que treballa en els serveis públics essencials i també a les empreses privades que estiguen treballant per a oferir subministraments als ciutadans, com ara els supermercats.
A més, ha anticipat que durant el cap de setmana arribarà un segon enviament i que la setmana que ve n'hi haurà més. No obstant això, ha puntualitzat que aquest dies ja s'ha distribuït material, gràcies al govern espanyol.
Intercanvi d’experiències amb el president de l’Emília-Romanya
D'altra banda, Puig s’ha reunit amb Stefano Bonaccini, president de la regió de l’Emilia Romanya, segona més afectada d’Itàlia, amb qui ha compartit diverses idees per a saber com han anant aplicant els diferents protocols. Així, comparteixen que en el moment actual “és clau no relaxar-se i mantindre l’exigència en les mesures de confinament”. I el capdel Consell ha fet seua una frase del president italià: “és tant important l’acció de cada una de les persones com la dels professionals de la sanitat”.
Durant la conversa, els dos dirigents han parlat de la postcrisi i de la gran “recessió que s’acosta”. “Serà necessari més que mai un europeisme des de baix”, ha explicat el president valencià. “No ens pot passar el que ens va pasar en 2008; Espanya no podrà fer-ho sola, tampoc Itàlia”, ha afegit.
Puig també ha mantingut una trobada amb els síndics de les Corts per a informar-los de la situació derivada de la crisi del coronavirus i ha agraït el suport unànime de tots els grups polítics.
Més llegit
-
Detenen a Gandia el treballador d'un banc per estafar 25.000 euros a una clienta d’avançada edat
-
Troben un home mort al seu domicili en tornar a Gátova després de l’incendi
-
“Tornem a casa per a l’adeu definitiu”: La Gossa Sorda revela quan i on serà el seu últim concert
-
Els bombers treballen en l'extinció de l'incendi que manté confinat el veïnat de Gátova
-
Una conductora resulta ferida lleu a València després que el tramvia atropellara el seu vehicle
-
L'evolució favorable de l'extinció a la Calderona permet alçar el confinament a Gátova i reobrir la CV-25
Més vist
-
23.08.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Primera part
-
23.08.2026 | Informatiu migdia
-
24.08.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
21.08.2026 | Entrada cristiana dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part
-
21.08.2026 | Entrada mora dels Moros i Cristians d'Ontinyent | Segona part