Ábalos anuncia un pla de mobilitat coordinat amb les autonomies per a la 'nova normalitat'
El document pretén incrementar freqüències i fomentar l’ús de transport com ara les bicicletes.
El ministre de Transport i Mobilitat, José Luis Ábalos, ha anunciat que el departament que dirigeix està treballant en un pla de mobilitat que vol donar resposta al nou repte a què s’enfronta el sector, sobretot a les grans ciutats.
El pla, que segons Ábalos està consensuant amb les comunitats autònomes, pretén incrementar l’oferta, gestionar la demanda i implementar mesures necessàries per a garantir la seguretat de la ciutadania. Foment del transport individual, la bicicleta, promoure plans de mobilitat d’empreses o incrementar les freqüències del transport públic poden ser algunes de les mesures que contempla.
Ábalos ha fet aquest anunci després d’analitzar l’evolució de la mobilitat durant la crisi sanitària. El ministre ha explicat que l’obertura progressiva de les activitats elevarà la mobilitat i ha afegit que fa setmanes que es redefineix el sistema de transport. L’increment es vorà sobretot a les grans ciutats, on conflueixen els transports massius. “És molt important la coordinació. L’èxit depén de l’harmonització d’un conjunt de mesures de transport intermodal. I així estem enfocant la solució, a través de diversos grups de treball, que estan treballant sobre el nou repte”, ha argumentat.
Més llegit
-
La Policia conclou que l'home trobat a l'octubre en un contenidor de Castelló va morir de manera accidental
-
Trump descarta les eleccions a Veneçuela a curt termini
-
Nicolás Maduro es declara no culpable a Nova York dels càrrecs de narcoterrorisme
-
El bar incendiat als Alps suïssos no havia passat cap control en els últims cinc anys
-
El primer premi del sorteig de Reis cau en una vintena de pobles valencians
-
Espanya critica l’operació dels EUA a Veneçuela i s'obri una nova fractura política