324 municipis valencians en risc extrem de contagi, el 60%
228 localitats dupliquen el límit màxim de risc i superen els 500 contagis per cada 100.000 habitants.
L'empitjorament de la situació epidemiològica es reflecteix en els municipis valencians. 324 nuclis poblacionals es troben ja en risc extrem de transmissió comunitària, el màxim segons els paràmetres del Ministeri de Sanitat, que fixa aquest llindar en una incidència acumulada de 250 contagis per cada 100.000 habitants en els últms 14 dies. En són 25 més que fa una setmana i representen el 60% de les 542 localitats que té la Comunitat Valenciana.
D'aquests 324 municipis, 228 dupliquen el límit de risc i superen una incidència de 500 contagis per cada 100.000 habitants. El conjunt del territori la supera àmpliament. La mitjana valenciana s'ha disparat en les últimes setmanes i la incidència acumulada se situa en els 667,88 contagis per cada 100.000 habitants, més de cent punts per sobre de la mitjana espanyola.
Alcoi continua al capdavant de les grans poblacions, amb més de 2.000 casos per cada 100.000 habitants, quasi el doble que el dia que es va tancar perimetralment. La incidència acumulada també segueix disparada en altres ciutats confinades, com Xàtiva [1.224,73] i Ontinyent [1.154,27], mentre ha baixat lleugerament en nuclis d'envergadura com Oliva [525,88] o Xest [482,69].
La situació no és molt millor a la resta del territori. Altres grans ciutats de les comarques centrals, com Alzira o Dénia, també superen ja els 1.100 casos per cada 100.000 habitants. A la ciutat més poblada, a València, la incidència ha crescut fins als 671 casos, més del doble que fa només una setmana. Castelló de la Plana es troba en 485 casos i Alacant en 415,66.
Sumacàrcer: de zero contagis a una incidència de 1.400 casos
Els últims brots també han disparat la incidència en alguns xicotets municipis, que ofereixen registres fins a deu vegades superiors a la mitjana del territori, pel pes dels contagis en proporció a la població. Quatre pobles valencians registren incidències per sobre dels 4.000 casos per cada 100.000 habitants en catorze dies: Benaixeve, Alcoleja, Penàguila, Cinctorres i Atzeneta del Maestrat, que marca el màxim de la Comunitat Valenciana, amb 6.739 positius per 100.000 habitants. Amb tot, 3.000 menys que a les acaballes de l'any.
El cas invers el trobem a Sumacàrcer, a la Ribera Alta, un dels pocs municipis que havia aconseguit mantindre a ratlla el coronavirus. Tanmateix, els 12 casos actius que acaba de registrar el municipi disparen la incidència de 0 a 1.400 positius per cada 100.000 habitants en set dies. A la veïna Guadassuar, que fa huit dies que està confinada perimetralment, la incidència ha crescut fins als 7.600 contagis per cada 100.000 habitants. A l'última setmana corresponen 103 dels 144 casos actius del municipi.
Més llegit
-
El funeral d'estat per les víctimes de la dana se celebrarà a l'interior del Museu de les Ciències Príncep Felip
-
En el Dia Mundial de la Menopausa els experts insistixen en la importància de fer-se revisions periòdiques
-
La Oreja de Van Gogh actuarà el 4 de setembre al Roig Arena de València
-
Utiel, un any després de la dana, encara amb danys visibles a les cases dels barris pròxims al riu Magre
-
Tallen el subministrament de gas a Sueca per una fuita i evacuen un edifici pròxim a la ronda Espanya
-
El Consell i l'oposició s'enfronten pel programa de les mamografies