Ens endinsem en la selva mediterrània del Desert de les Palmes
Fem amb 'Terra viva' la ruta de les Santes, al Desert de les Palmes
La reportera de 'Terra viva' Belen García ha quedat a Cabanes (Plana Alta) amb Chema Rabasa, que treballa com a guia turístic per anar-se'n de ruta. En aquesta ocasió, han triat la ruta de les Santes, al Desert de les Palmes.
Per a començar, s'endinsen en la selva mediterrània. "Tunels en el temps que ens traslladen a temps passats on les selves tropicals eren més comuns del que imaginem a la Mediterrània. És com si entrares en un altre món", explica Chema Rabasa. D'aquestes antigues selves tropicals, i a causa dels canvis climàtics, sorgeixen la selva i la màquia mediterrànies.
Durant aquest recorregut ens trobem amb una sorpresa geològica, segons detalla Rabasa. "El rodeno d'una banda, i les pissarres del paleozoic, d'una altra". El rodeno prové d'arenes d'antics rius tropicals, i la pissarra d'acumulacions d'argiles i crustacis marins.
Fem parada a l'ermita de les Santes, construïda com a lloc de culte i pelegrinatge consagrat a santa Llúcia i santa Àgueda, i que comparteixen la titularitat amb la patrona de Cabanes, la Mare de Déu del Bon Succés a causa d'un fet que segons la tradició va ocórrer l'any 1583.
L'ermita es troba en "un lloc especial, perquè és on es concentra la major frondositat, la diversitat d'espècies i és el lloc més humit del parc" ha explicat a 'Terra viva' Neus Vejar, educadora del parc natural del Desert de les Palmes.
Sens dubte, una ruta per a connectar amb la natura i carregar-se d'energies positives.
T'animes a fer-la? Tens l'explicació sencera en el vídeo d'aquest article.
Més llegit
-
FOTOGALERIA | Així serà la futura Estació Central de València
-
Mor una dona de 76 anys després de quedar atrapada amb la cadira de rodes en l'elevador del seu xalet a Xàbia
-
Detenen un home a Torrent per presumptament maltractar i amenaçar la parella embarassada
-
Detenen el presumpte agressor del treballador municipal de Xilxes, que continua hospitalitzat
-
Els examinadors de les EOI valencianes no descarten vaga durant els dies d’exàmens orals i escrits, que arranquen l'1 de juny
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló