Pradas aportarà a la jutgessa els whatsapps amb Mazón del dia de la dana
La jutgessa que instruix la causa de la dana li havia oferit entregar esta informació
L'exconsellera de Justícia i Interior de la Generalitat Salomé Pradas aportarà a la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana els whatsapps que va intercanviar amb el llavors president, Carlos Mazón, i el seu cap de gabinet, José Manuel Cuenca. Segons han informat fonts pròximes a Pradas —una de les dos persones investigades en esta causa, junt de l'exsecretari autonòmic Emilio Argüeso—, Pradas aportarà voluntàriament estos missatges en els pròxims dies.
La jutgessa que instruïx la causa sobre la gestió de la dana de València havia demanat a l'exconsellera Pradas que manifestara si volia aportar voluntàriament els whatsapps "relacionats amb la dana i amb els fets objecte del present procediment" que encara no s'han incorporat a la causa. Entre estos estarien els que va intercanviar amb l'aleshores president de la Generalitat Carlos Mazón, missatges que Pradas va revelar en l'entrevista d'este diumenge en La Sexta. En una resolució feta pública este dimarts, la magistrada dona a Pradas un dia de marge perquè prenga la decisió.
En la mateixa resolució, també demana al cap de gabinet de Mazón, José Manuel Cuenca, que aporte la factura del telèfon corresponent al 29 d'octubre per a fer-hi constar si les comunicacions són "d'entrada o eixida i la durada", a fi de poder "acarar-les" amb les telefonades i missatges que va efectuar o rebre per part dels dos imputats (Pradas i l'exsecretari autonòmic d'Emergències, Emilio Argüeso) i l'expresident Mazón. Esta segona petició, per a la qual dona un marge de cinc dies, té lloc després de l'interrogatori judicial a Cuenca, dimecres passat, i la intervenció d'este, dilluns, en la comissió d'investigació del Congrés.
Un ancià de 74 anys, la víctima 230 de la dana
En una altra resolució, coneguda també este dilluns, la titular del jutjat d'instrucció número 3 de Catarroja eleva a 230 les víctimes mortals en la dana: acorda incorporar a la causa un home de 74 anys que va passar la nit banyat en una planta baixa de Catarroja i va morir dies després a l'hospital.
Segons la magistrada, la permanència de la víctima "en aigua freda, una limitació de la capacitat de moviment i un estrés físic" va derivar en què l'home, que patia patologies prèvies, patira un tromboembolisme pulmonar. Este fet, com afirma l'informe forense, va comportar finalment la defunció en data 3 de novembre del 2024 a l'Hospital La Fe de València.
Esta víctima se suma a la 229, reconeguda el setembre: el cas d'Alejandra, la xiqueta de huit mesos de gestació que va morir abans de nàixer juntament amb la mare embarassada.
Nou peticions més en procés d'anàlisi
El jutjat d'instrucció 2 de Catarroja manté en procés d'anàlisi nou peticions més de reconeixement de víctimes de la dana lliurades per familiars, les quals, en cas d'acceptar-se, podrien elevar a 240 la xifra total de persones difuntes en la causa.