“Una de les fortaleses d'À Punt és que podem arribar on molts altres mitjans no arriben”

Raquel Pérez Ejerique, directora d'Informatius de l’espai públic de comunicació valencià, revela els detalls del NTC Comarques, que comença dilluns, a les 20:30 h.

Raquel Pérez Ejerique, directora d'Informatius d'À Punt Mèdia.
Raquel Pérez Ejerique, directora d'Informatius d'À Punt Mèdia.

Raquel Pérez Ejerique, directora d'Informatius d'À Punt Mèdia, ha assenyalat que el noticiari NTC Comarques, que s'estrena dilluns, de 20:30 a 21:00 hores, vol ser una finestra a les comarques d'Alacant, Castelló i València, així com als seus municipis. “En aquest nou espai, l'espectador trobarà una actualitat local de València, Castelló i Alacant en un espai d'informació propi”.

La idea d'aquest nou informatiu sorgeix després d'una anàlisi dels continguts informatius que està oferint la televisió pública des dels seus inicis. Raquel Pérez Ejerique considera que una de les fortaleses d'À Punt és que pot arribar on molts altres mitjans de comunicació no arriben. “Aquesta informació local i comarcal a vegades queda reduïda perquè estem en una pandèmia i la informació autonòmica i nacional és trepidant”.

“Donem veu a la ciutadania”

“Analitzar els informatius d'À Punt va ser un treball en equip, veure què ens faltava, i hi va haver quòrum en l’equip”, explica Ejerique. “Ens faltava aprofundir en aquest vessant local. Bàsicament, la idea sorgeix de la necessitat de donar un espai propi a aquesta informació essencial per a un servei públic local i autonòmic com és el nostre i contar històries, donar veu a la ciutadania i als nostres municipis. Quines coses preocupen, quins conflictes i problemes tenen, històries humanes singulars, exemples de superació o l'economia local de les nostres comarques”.

NTC Comarques té una duració de mitja hora, amb Carme Bort al capdavant, una presentadora diferent per a un to informatiu també diferent, més de reporterisme, amb un estil més pròxim, en el qual la presentadora pregunta i repregunta als reporters que hi ha en directe. Les entrevistes a protagonistes locals seran habituals i hi ha un component més pròxim al reportatge.

“L'equip que integra aquesta aposta per la proximitat està fent un grandíssim esforç, tots en À Punt, per a aconseguir la màxima eficiència possible”, explica la directora d'Informatius, Raquel Pérez Ejerique. “L'equip tècnic, de realització i continguts és el mateix de l'informatiu de la nit, amb l’única diferència que en aquesta primera mitja hora canvien el registre i el contingut per apropar-se a allò més local”.

NTC Comarques naix amb la voluntat que hi haja una interacció més gran amb els espectadors mitjançant un format que permet la participació ciutadana.

“Estarem molt atents, per descomptat, a les xarxes socials, per a escoltar totes les històries més locals que ens vulguen contar. A més a més, estarem molt pendents de tota la informació local, municipal i comarcal que també ens arriba i que segurament ens arribarà, més encara, quan iniciem aquest projecte de notícies, d'ajuntaments, diputacions i municipis”, afig Raquel Pérez Ejerique.

“Farem una escolta activa de tots els problemes i totes les històries que no trobem en les grans agències de mitjans, que no trobem en les agendes de ministres i consellers, però que són una realitat que, ara, afortunadament, podrem escoltar perquè disposem de l'espai per a fer-ho. Les 34 comarques valencianes eixiran molt més en la televisió, i això tindrà també un reflex en la ràdio i en el web”.

La informació local en la ràdio i en el web d’À Punt Mèdia

“En la ràdio i en el web no hi haurà un espai específic, però, inevitablement, quan un ja té el contingut dins de casa, això tindrà un reflex natural i automàtic en totes les nostres finestres. A més, recorrerem molt més a les xarxes socials”, assenyala la directora d'informatius d'À Punt.

L'especialització de la redacció que Ejerique va proposar en arribar a la direcció del Departament d'Informatius ja està en marxa. No obstant això, no està prevista la figura del coordinador de comarques ni una xarxa de corresponsals com tenia Canal 9: “Utilitzarem els nostres mitjans i els nostres periodistes, que estan molt implicats i han fet un pas avant també per a assumir una nova responsabilitat i un nou registre, més propi del reporterisme, i utilitzarem els que ja tenim a València, a Castelló i a Alacant”.

Finalment, els departaments d'Innovació, Sistemes i Informàtica continuen tirant avant el projecte del nou web. À Punt prepara un nou format, més semblant al d’un diari digital. Ejerique avança com quedarà reflectida la informació de proximitat dins d'aquest espai.

“Nosaltres som conscients que la fortalesa i la necessitat d'informació en el cas d'un servei públic com À Punt passa per l'atenció a tots, i no ens podem oblidar dels municipis i les localitats. Les històries poden ser molt menudes respecte al nombre de persones que afecten, però poden ser històries molt grans. Poden ser exemples socials, poden traure a la llum injustícies i, en aquest sentit, jerarquitzarem més i donarem més visibilitat a tot aquest tipus d'històries perquè en tindrem, perquè els nostres periodistes les estaran cobrint. El nostre web, afortunadament, no té un inici i un final com un informatiu, hi cap molt més contingut. A més, hi haurà un reflex automàtic i immediat de tota aquesta informació local i també a través de les xarxes citant aquests municipis i ajuntaments. En NTC Comarques, molts llocs de la Comunitat Valenciana ens sorprendran i “donarem a conéixer la riquesa i diversitat del nostre territori”.

També et pot interessar

stats