Les festes d’hivern de Peníscola, la Fira d’Ontinyent i Santa Cecília en Alfafara, este dissabte en ‘Terra de festes’

El programa canvia de dia i hora i, a partir d’esta setmana, s’emetrà els dissabtes a les 13:00 hores

Peníscola celebra les seues festes d'hivern i allí s'ha presentat l'equip de 'Terra de festes' per a mostrar els espectadors l'ambient i els seus protagonistes
Peníscola celebra les seues festes d'hivern i allí s'ha presentat l'equip de 'Terra de festes' per a mostrar els espectadors l'ambient i els seus protagonistes

El programa Terra de festes canvia de dia i hora i, a partir d’esta setmana s’emetrà els dissabtes a les 13:00 hores. L’espai d’À Punt que promou la riquesa cultural i festiva de la Comunitat Valenciana visita tres pobles en festes per a traslladar-nos tots els detalls. Peníscola, Ontinyent i Alfafara són els protagonistes en esta ocasió.

A Peníscola, festes per a disfrutar sense turisme

Peníscola celebra les festes d’hivern i el presentador de Terra de festes, Ferran Cano ha parlat amb l'alcalde, Andrés Martínez Castellà, i amb Blanca Rovira Simó, proclamada com a Reina de les Festes de 2025.

Amb el reporter Ernesto Peretó descobrirem que les festes se celebren a l’hivern amb la finalitat que la gent del poble puga disfrutar-les sense la massificació de turistes. Són unes festes alternatives a les patronals que reuneixen a milers de visitants cada any.

Peníscola disfruta de les festes d'hivern aprofitant que en esta època no hi ha tant de turisme
Peníscola disfruta de les festes d'hivern aprofitant que en esta època no hi ha tant de turisme

A Peníscola anirem de paella i farem ‘tardeo’ a càrrec de l'associació de penyes. També assistirem al concert de La Otra Oreja, un grup que fa tribut a La Oreja de Van Gogh. 

La Fira d’Ontinyent recorda el seu naixement

La reportera Nerea Camps assistix a la inauguració de la Fira d'Ontinyent i tornarà a casa amb la mateixa energia que una xiqueta la nit de Reis. La Fira d’Ontinyent obrir oficialment amb un acte inaugural que, com cada any, barreja tradició, identitat i una bona dosi d’espectacle. La cerimònia arranca amb la lectura solemne del Privilegi Reial, un document històric que reconeix l’origen i la continuïtat de la Fira.

La reportera Nerea Camps ha estat a la Fira d'Ontinyent, una cita festiva important en el calendari d'hivern de la Comunitat Valenciana
La reportera Nerea Camps ha estat a la Fira d'Ontinyent, una cita festiva important en el calendari d'hivern de la Comunitat Valenciana

Ontinyent s’ompli de llum i música amb un passacarrer colorit i molt animat que recórrer els principals carrers del recinte firal. El grup femení Bulbalkan, conegut per la seua fusió festiva de ritmes balcànics, posarà la banda sonora, mentre animadors itinerants, personatges màgics i figures de la pel·lícula d’Alícia en el país de les meravelles convertiran cada cantonada en un xicotet espectacle.

La Fira d’Ontinyent compta enguany amb més de 40 atraccions mecàniques, pensades per a totes les edats: des de les més clàssiques com els cavallets, fins a atraccions de vertigen per a qui busca adrenalina. Un dels punts destacats d’enguany és la continuïtat de la iniciativa inclusiva: les jornades silencioses, pensades per a persones amb Trastorn de l’Espectre Autista. Durant estes franges horàries, totes les atraccions funcionen sense música, llums estridents ni sorolls forts, creant un espai amable i accessible per a totes les persones.

Amb Terra de festes assistirem també a la 12a edició de la Fira d’Automoció, ubicada a l’Avinguda Albaida i el carrer José Iranzo, amb més de 3.500 metres quadrats d’exposició.

Alfafara ret homenatge als músics més veterans

Les festes de Santa Cecília a Alfafara (el Comtat) les viurem amb amb la reportera festera Mari Carmen Montes. Es tracta d’una celebració dedicada a la santa patrona de la música i dels músics i no podia faltar una visita a la Societat Instructiva Musical d’Alfafara.

La gastronomia típica és part fonamental de les festes d'Alfafara i d'això ho sap ben bé la reportera Mari Carmen Montes
La gastronomia típica és part fonamental de les festes d'Alfafara i d'això ho sap ben bé la reportera Mari Carmen Montes

Estes festes arranquem amb un passacarrer que acaba al lloc on s’ha d’encendre una foguera feta de llenya de pi i olivera alfafarenca. El majoral de la banda és l’encarregat d’encendre la foguera, que ret  homenatge als músics més veterans de la societat musical. Amb l’acompanyament de les peces interpretades pels músics, el foc és capaç d’hipnotitzar els presents que aprofiten l’ocasió per a calfar-se al voltant de la foguera.

La jornada acaba amb un sopar popular patrocinat per l’Ajuntament que consisteix en una picadeta i en entrepans de llonganissa i cansalada. A Alfafara, tradició, gastronomia i música caminen de la mà en les festes de Santa Cecília.

També et pot interessar

stats